Antena 1, lidera pe piata tv in propriul sondaj
in incercarea de face minciuna „mai comestibila”, Jurnalul National amesteca termenul ‘”lider” cu sintagma „ziare de calitate”, fara a explica insa ce inseamna acest lucru – poate concursuri cu Loganuri generos promise dar mai rar si date. in perioada octombrie – decembrie 2004 au fost date cititorilor doar 16 masini din cele 60 promise, iar in perioada februarie-aprilie 2005 doar 14 din 60.
Practica mistificarii se pare ca devine foarte comuna in cadrul companiei Intact. in editia de luni a Jurnalului National, la numai cateva pagini dupa ce ziarul se autoproclama „numarul 1”, si Antena 1 face acelasi lucru, autointitulandu-se „o televiziune de nota 10”. Postul de televiziune si-a comandat un sondaj CSOP care, evident, il arata in crestere spectaculoasa, in detrimentul posturilor Realitatea TV si TVR, pe care articolul le considera intr-o „scadere dramatica de credibilitate”. Rezultatele studiului comandat chiar de Antena 1 sunt cu atat mai ciudate cu cat rezultatele unor sondaje efectuate de alte institutii indicau o crestere a postului Realitatea TV atat la capitolul audienta, cat si la capitolul credibilitate.
Voiculescu, disperat ca „pierde” Parlamentul
O posibila explicatie a comportamentului deviant al Jurnalului National si a televiziunii-sora Antena 1 o constituie beleaua adusa patronului Voiculescu de criza politica prin care trece Romania. in cazul alegerilor anticipate, Partidul Conservator (fost Umanist si aliat al PSD) precum si liderul sau Dan Voiculescu (foto) vor vedea Parlamentul doar din Piata Constitutiei.
Singura lui sansa de a mai prinde ceva fotolii de senatori sau deputati e sa urce cumva in caruta Aliantei D.A., oferind in schimb trustul sau media, pe care vrea sa-l prezinte viitorilor parteneri ca fiind „cel mai tare din parcare”.