De Livia Lixandru,

Câte ore de somn sunt necesare pe noapte

În urma unor studii aprofundate, experții au mai scăzut o oră de somn. Astfel, somnul ideal în cazul unui adult este de şapte ore pentru a evita grave probleme de sănătate, precum creşterea în greutate şi obezitatea, diabetul, hipertensiunea, bolile de inimă şi accidentul vascular cerebral, depresia şi creşterea riscului mortalităţii.

În plus, un somn de sub şapte ore duce la creşterea durerilor şi a riscului de accidentări.

Și în cazul în care un adult tânăr doarme mai mult de nouă ore, această rutină poate fi asociată cu apariţia problemelor de sănătate, scrie revista VIVA!.

Potrivit specialiștilor, persoanele cu vârste de peste 50 de ani ar trebui să se culce chiar mai devreme.

Există şi o explicaţie ştiinţifică. Melatonina, hormonul somnului, apare începând cu ora 18.00, iar nevoia de odihnă se instalează în jurul orei 20.00 şi, apoi, din două în două ore, la 22.00, 24.00 şi 2.00.

Profesorul Jim Horne, director la Centrul de Cercetare a Somnului de la Universitatea Loughborough, din Marea Britanie, susţine că somnul este în legătură strânsă cu un nivel ridicat de stres psihologic, ceea ce le provoacă ostilitate, depresie și furie.

Citeşte şi:

În noaptea aceasta am trecut la ora de iarnă 2019. Cum ne afectează schimbarea

În noaptea aceasta am trecut la ora de iarnă 2019. Cum ne afectează schimbarea

Sezonul de toamnă a început. Echinocțiul de toamnă 2019 reprezintă sfârșitul oficial al verii

Ce conservanți naturali să folosești ca să faci conserve ca pe vremea bunicii

Soția lui Nicolae Dobrin: „M-au călcat în picioare, am fost aruncată în stradă cu copiii”
GSP.RO

Soția lui Nicolae Dobrin: „M-au călcat în picioare, am fost aruncată în stradă cu copiii”

Horoscop 19 ianuarie 2020. Săgetătorii sunt încărcați de sentimentalism
HOROSCOP

Horoscop 19 ianuarie 2020. Săgetătorii sunt încărcați de sentimentalism