MENIU CAUTĂ

OPINIE/ "Prosteală până la capăt". PAH, editorial despre Brexit, "cea mai tristă poveste a acestui început de mileniu"

În 2016, o elită politică ruptă de realitate, niște populiști fără scrupule, câțiva intelectuali cinici și înfricoșătoarea tehnologie intruzivă a rețelelor sociale și-au dat mâna pentru a-și bate joc de un întreg popor.

Brexitul este devoalarea tristă a realității.

Brexitul este radiografia unei societăți în care lipsa de educație adecvată timpurilor a ajuns la cote înspăimântătoare.

Brexitul ne spune că cei mai mulți dintre oameni se simt ignorați de către clasele conducătoare, că tânjesc după atenție și așteaptă să li se vorbească pe limba lor, care conține din ce în ce mai puține cuvinte, dar din ce în ce mai multe visuri frânte.

Pentru David Cameron, referendumul pentru ieșirea din UE a Marii Britanii a fost o joacă. A fost convins că mărețul popor britanic nu va vota niciodată așa ceva. Nici politicienii care susțineau zgomotos ieșirea din UE nu credeau că poporul va vota așa ceva. Foarte puțini oameni, de fapt, au crezut că rezultatul poate fi unul care să ducă la despărțirea Marii Britanii de UE.

Dar, pe lângă măscărici, populiști și inconștienți, unii și-au luat în serios slujba pentru care au fost angajați și au făcut tot posibilul să câștige.

Dacă referendumul cu pricina s-ar fi desfășurat în România, probabil că în spatele campaniei care susținea ieșirea din UE s-ar fi aflat un strateg gonflat și autosuficient, care și-ar fi încasat banii, ar fi bălmăjit câteva locuri comune din niște manuale expirate încă de secolul trecut, iar la final i-ar fi bătut pe umăr pe politicieni și le-ar fi zis: „Nu e vina noastră, am făcut tot ce am putut. Data viitoare. Asta e politica, un joc: mai pierzi, mai câștigi…”.

Campania Leave însă l-a avut pe Dominic Cummings drept director, iar omul s-a luat foarte în serios. Cinic, megaloman, egomaniac și psihotic, Cummings și-a făcut treaba profesionist, rece și fără sentimente. A manipulat, a folosit tot ceea ce tehnologia îi punea la dispoziție, chiar la limita legii sau de-a dreptul ilegal, dar a câștigat.

El a câștigat, a devenit și personaj de film, interpretat de Benedict Cumberbatch, dar Marea Britanie a pierdut.

Mai ales cetățenii Marii Britanii au pierdut.

Și continuă să piardă zi de zi.

Nu ajunge că pseudo-elitele europene, ba chiar și masele largi îi consideră pe britanci proștii proștilor, dar chiar și conaționalii lor continuă să-i ia peste picior.

Săptămânile acestea se vinde ca pâinea caldă o cutie botezată Brexit Box. Conține 8 conserve cu diverse alimente gătite, 12 plicuri a câte o porție de mâncare, un filtru de apă și un flacon cu gel de aprins focul. Totul la prețul de „doar” 384,61 lire sterline, adică aproximativ 2.079 de lei. Conform comerciantului, care deja a vândut mii de astfel de pachete, Brexit Box-ul este absolut necesar în cazul în care ieșirea Marii Britanii din UE se va petrece fără un acord negociat între cele două părți, iar mărfurile alimentare vor înceta să mai vină în regat.

Ceea ce a început ca un capriciu al unor politicieni inconștienți, continuă, pentru britanici, ca o perpetuă bătaie de joc, una ce nu se va sfârși, se pare, prea curând.


Citește și:

OPINIE/ „Avocatul nimănui”. PAH, despre cum a ajuns Aurelian Bădulescu viceprimar

OPINIE/ „Repetarea istoriei prea recente”. PAH, despre uitarea ororilor făcute de Securitate înainte de Revoluția din 1989

PAH spune că „politicienii trebuie să-și asume, de când candidează, că viața lor și a membrilor familiei nu le mai aparține”. Editorial despre subiectul adopției făcute de Dăncilă

Comentarii