Adrian Mutu şi-a luat carnetul de conducere în 1998, pe când era la Dinamo, iar în 2000, atunci când a făcut pasul către Inter Milano, căzuse în mania vitezei. “Mutu are o slăbiciune pentru maşinile care ating viteze mari: la numai 20 de ani, deja a avut şapte, toate maşini germane cu mulţi cilindri”, dezgroapă trecutul Matteo Morandini, autorul volumului consacrat fotbalistului român.
La Milano, preşedintele Massimo Moratti l-a primit cu braţele deschise, pentru a-l arunca apoi ca pe o măsea stricată, la Verona. Cu toate că “Briliantul” impresionase de la debut. Primul meci: chiar de Bobotează, în Inter – Perugia 5-0. Şase zile mai târziu, în derby-ul cu Milan din Cupa Italiei, intră la pauză şi înscrie după numai nouă minute.
Un meci în care e protagonist: trimite şi în bară şi găseşte timp inclusiv pentru a se certa cu Paolo Maldini, pe care îl sfătuieşte să “stea calm”. “Mutu a învăţat italiana în timp record: 15 zile, pentru a înţelege şi a se face înţeles”, dezvăluie Morandini.
Tablou de 3.000 €
Evoluţia lui Adi la Milano nu l-a mulţumit pe patronul Massimo Moratti, care l-a cedat la Verona.
Scriitorul Morandini povesteşte: “Din Adrian a rămas doar un tablou pe care Moratti l-a cumpărat cu 3.000 de euro şi pe care l-a aşezat în vitrina clubului. Adi e doar amintire la Milano”.
Citeşte mâine: Ce muzică asculta Adrian Mutu în timpul şederii la Londra