De Cristina Radu,

Anunțul a fost publicat pe SEAP.

Potrivit documentației, este vorba despre un număr cuprins între 140 și 1.212 bilete de avion pentru personalul CREART, valoarea acordului-cadru fiind estimată la aproape 7,3 milioane de lei.

Acordul-cadru oferă posibilitatea ca instituția să cumpere câte bilete are nevoie până la suma maximă stabilită, însă nu este obligatoriu ca ea să fie și atinsă.

„Pe durata întregului acord-cadru, pentru servicii de transport aerian intern şi internaţional de pasageri (după caz), se estimează achiziţionarea unui număr minim de 140 bilete şi maxim de 1212 bilete; Pentru un singur contract subsecvent dintre cele care urmează să fie atribuite pe durata acordului-cadru, pentru servicii de transport aerian intern şi internaţional de pasageri (după caz) se estimează achiziţionarea unui număr minim de 1 bilet şi maxim de 400 bilete; Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent este de 600.000 lei. Se estimează a se încheia 6 contracte subsecvente /an și ori de câte ori apare necesitatea de transport aerian ce face obiectul acordului-cadru”, se arată în anunțul de achiziție.

USR București atrage atenția că aceste bilete de avion ar putea fi folosite și cu alte scopuri, având în vedere că în CREART lucrează în jur de 50 de persoane.

„N-ar fi exclus așadar ca biletele să fie folosite în perioada următoare pentru diverse ”schimburi de experiențe” la care să participe șefimea din PMB, în frunte cu Gabriela Firea. USR București îi cere Primarului Capitalei să oprească imediat această procedură și să prezinte public oportunitatea și logica achiziționării unui număr atât de mare de bilete de avion. (…) Bugetul Capitalei nu este pușculița personală a Gabrielei Firea și a apropiaților ei (…)”, a scris USR pe pagina de Facebook.

Primăria Capitalei a transmis, la solicitarea Libertatea, că prin acordul-cadru pe care îl va semna CREART se urmărește asigurarea transportului aerian pentru artiștii internaționali care participă la evenimentele din București, dar și a artiștilor români care participă la evenimente din străinătate. Municipalitatea mai spune că într-adevăr, biletele vor fi folosite și pentru deplasarea angajaților CREART.

Ca răspuns la acuzațiile USR, reprezentanții primăriei subliniază că o instituție cu personalitate juridică precum CREART nu poate achiziționa bilete de avion pentru angajați ai alor instituții, nici măcar pentru cei din Primăria Capitalei, întrucât ar încălca legea.

Redăm mai jos răspunsul complet al PMB.

 

Realizarea obiectului de activitate al Creart, care cuprinde și festivaluri cu o importantă componentă internațională, dar și evenimente de reprezentare culturală la nivel internațional, presupune și asigurarea unor servicii de transport aerian în vederea desfășurării proiectelor culturale.

Astfel, prin prezenta procedură, Creart își propune să asigure necesitatea de transport aerian a artiștilor internaționali, care participă la evenimentele Creart organizate în București (spre exemplu, la Festivalul Internațional de Folclor participă anual aproximativ 300 de artiști internaționali, dintre care o mare parte necesită transport aerian, inclusiv pentru instrumente). Menționăm, de asemenea, că în cazul festivalurilor internaționale există artiști de renume mondial, care solicită prin contract transport aerian la clasa business pentru ei și echipa lor de producție (pot fi între 10 și 15 persoane / trupa). Printre festivalurile de acest gen se numără: Creative Fest, GreenSounds Festival, iMapp – cel mai concurs de videomapping din lume sau Zilele Bucureștiului etc.

În același timp, procedura își propune să asigure și transportul aerian al artiștilor români, care participă la evenimente de reprezentare culturală în străinătate. Ultima și cea mai mică categorie (ca procentaj) o reprezintă transportul aerian al angajaților Creart (exclusiv), care se deplasează în străinătate pentru evenimente organizate în parteneriat cu și la invitația unor importante instituții culturale, universitare și diplomatice de peste hotare (spre exemplu, în anul 2018 s-au cheltuit în acest sens aproximativ 4.000 de euro).

Subliniem faptul că o instituție cu personalitate juridică, cum este Creart, NU poate să achiziționeze bilete de avion pentru reprezentanți ai PMB sau ai altor instituții, întrucât ar încălca legislația în vigoare.

Menționăm că procedura este condiționată de lista de proiecte culturale programate în următorii doi ani. Estimarea valorii contractului de achiziție s-a realizat cu respectarea normelor și prescripțiilor de la nivelul art. 7 din Legea nr. 98/2016 cu modificările ulterioare, precum și cele ale art. 16 din H.G nr. 395/2016. Prețurile unitare au fost determinate pe baza evenimentelor din ultimii ani. Valoarea acordului cadru reprezintă valoarea maximă estimată, fără TVA, a tuturor contractelor subsecvente care se anticipează a fi încheiate în vederea achiziționării biletelor de avion în decursul a 2 ani. Astfel, pe parcursul derulării acordului cadru se vor încheia – în funcție de necesitatea fiecărui proiect cultural – contracte subsecvente, în limitele cantitative prevăzute în documentația de atribuire, pentru care plata se va realiza după recepționarea serviciilor aferente fiecărui contract subsecvent.

Procedura aplicată pentru achiziționarea serviciilor sus menționate este licitația deschisă, selectată conform art. 69 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 „Autoritatea contractantă atribuie contractele de achiziție publică/acordurile-cadru, în cazul în care valoarea estimată este mai mare sau egală cu pragurile valorice prevăzute la art. 7 alin. (1), prin aplicarea procedurilor de licitație deschisă sau licitație restrânsă”.

Procedura a fost aleasă în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016 și având în vedere că valoarea estimată este de 7.298.630 lei fără TVA, fiind peste pragurile de publicitate în JOUE.

Documentația de atribuire DF1032698 a fost verificată de către ANAP – Agenția Națională a Achizițiilor Publice și publicată conform avizului nr. 8638 din dată de 26.11.2018. Procedura este supusă controlului ex-ante (supervizarea derulării procedurii) conform OUG 98/2017 privind funcția de control ex-ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pe achiziție publică”.

 

 

Citește și: USR, discuţii la Palatul Victoria cu Viorica Dăncilă şi Tudorel Toader. S-a cerut îngheţarea dosarului „Justiţie”, pentru 6 luni, cât timp deţinem preşedinţia Consiliului UE 

Citește și: GALERIE FOTO / Moș Crăciun, intrare spectaculoasă, la petrecerea de la CS Dinamo