In Bucuresti, teoretic sunt doua aeroporturi. De pe 10 mai insa doar Otopeni este operational, iar pana cand Baneasa va fi redeschis, mii de oameni se vor inghesui zilnic la ghiseele de imbarcare de pe Aeroportul Henri Coanda sau vor astepta cuminti pe banci, oferind o imagine specifica mai degraba unei autogari de provincie decat unui aeroport international.
Imbulzeala, oameni care stau la coada, munti de bagaje si forfota cat cuprinde. Aeroportul Otopeni arata la propriu ca o autogara, de cand toti clientii companiilor aeriene de low-cost (n.r. pret redus) de pe Aurel Vlaicu s-au mutat pe Henri Coanda.
Ca sa faca fata tuturor clientilor, numarul portilor de control a fost suplimentat cu 75%, iar ghiseele de check-in (n.r. imbarcare) au fost reorganizate.
Cu toate acestea, Olga Plesu (35 de ani) a stat zeci de minute impreuna cu mama ei, Viorica Ene (60 de ani) si fiica ei Roxana (4 ani) la coada la check-in. De oboseala, micuta a adormit pe scaune, pe paturica intinsa de bunica, pana cand s-au putut urca in avionul care urma sa le duca in Grecia. Si pista este supraaglome-rata.
„In fiecare minut e o decolare”
‘Decolarile si aterizarile se fac la interval de cateva zeci de secunde si se intampla uneori chiar ca doua avioane sa decoleze in acelasi timp. Traficul pe aeroport a crescut cu aproximativ 50%.
Din fericire, situatia este inca sub control, pentru ca nu s-a marit numarul intarzierilor’, ne-a declarat Valentin Iordache, purtatorul de cuvant al Aeroportului Henri Coanda. Urmeaza insa o perioada de concedii, asa ca ramane de vazut cum vor reusi cei de la Otopeni sa ‘imparta’ pista.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro