Potrivit proiectului Primăriei, pista de biciclete ar urma să aibă 7,7 kilometri şi o lăţime de 1,5 metri, aceasta urmând să fie amenajată pe traseul Piaţa Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – strada Nicolae Caranfil – Sos. Pipera – strada Alexandru Şerbănescu – Bd. Aerogării – DN1 – Piaţa Presei Libere – Sos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan.
Valoarea totală a investiției este de 7,5 milioane lei, respectiv 1,3 milioane euro. Durata de execuție estimată a proiectului este de 4 luni. Pista va acoperi o zonă de 34 de străzi, va avea o lungime de 7,7 km, o lățime a benzii de 1,5 m. În plus se vor face și 6 parcări publice pentru biciclete.
Potrivit expunerii de motive a proiectului, ”reţeaua de piste de biciclişti din Bucureşti este slab dezvoltată şi nu face faţă traficului existent”.
”În acelaşi timp, configurarea actuală a arterelor de circulaţie din Bucureşti nu asigură o circulaţie fluentă şi facilă traficului de biciclişti şi nici nu permite o dezvoltare a reţelei de piste de biciclete care să îmbunătăţească condiţiile de circulaţie pentru această categorie de participanţi la trafic”, se arată în propunerea PMB.
Ce promite Primăria Capitalei: 250 km piste de biciclete, în București; Valoarea investiției este de 50 de milioane de euro
În 2017, Primăria Generală a aprobat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov. Acesta prevede amenajarea unei reţele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmează a fi implementate pe termen scurt.
Valoarea totală estimativă pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.
Traseul 1: Piața Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – strada Nicolae Caranfil – Șos. Pipera – strada Alexandru Șerbănescu – Bd. Aerogării – DN1 – Piața Presei Libere – Șos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan
Traseul 2: Piața Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara- Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu
Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite
Traseul 4: Piata Libertății – Piața Constituției – Bd Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național
De asemenea, Primăria Capitalei urmărește introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de stații de inchiriere, parcări și achiziționarea de biciclete pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018 – prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei).
”Bucureștiul poate fi un oraș prietenos cu bicicliștii, așa cum sunt multe din marile capitale europene. Avem condițiile prealabile îndeplinite pentru demararea construcției unui sistem inteligent de piste de biciclete în oraș, care să permită folosirea bicicletei sau a altor mijloace de transport nepoluante nu doar în scop recreativ, ci ca alternative viabile la deplasarea cu autovehicule. Mersul cu bicicleta la școală sau la serviciu trebuie să devină o obișnuință și în București”, afirma atunci primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.