Mergi direct la conținut »
Doi români au creat aplicația revoluționară care îi scoate din încurcătură pe șoferi. Cum funcționează
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Doi români au creat aplicația revoluționară care îi scoate din încurcătură pe șoferi. Cum funcționează

Doi români au creat aplicația revoluționară care îi scoate din încurcătură pe șoferi. Cum funcționează

Din dorința de a le face viața mai ușoară șoferilor, doi tineri din Brașov au creat o aplicație revoluționară care ar putea deveni unul dintre cele mai inteligente sisteme de administrare a parcărilor din lume.

„Optimizăm parcarea, reducem poluarea” este deviza lui Vadim Fîntînari şi a lui Zoltan Gyulai-Nagy, doi studenţi din Brașov, care au pus bazele unui sistem de administrare a parcărilor, notează fwdbv.ro.

Ideea tinerilor a plecat de la faptul că pierdem timpul și poluăm mediul atunci când căutăm un loc de parcare într-o zonă aglomerată, cum ar fi, de exemplu, centrul Brașovului.

Aplicația, pe care au creat-o, îi duce pe șoferi spre cel mai apropiat loc liber de parcare. Astfel, se îmbunătățește atât traficul, cât și calitatea aerului. De asemenea, se poate face și o economie de combustibil.

foto: fwdbv.ro

„Ideea de a crea această aplicaţie a apărut în noiembrie anul trecut. Timp de două luni ne-am documentat, iar din ianuarie am început implementarea impunându-ne un deadline pentru luna martie, pentru a putea prezenta proiectul la o sesiune de comunicări ştiinţifice. Am reuşit să creăm un demo cu un algoritm funcţional, ajutându-ne de parcarea unei firme care produce camere de supraveghere, care pentru a-şi promova produsele, deţine o cameră ce filmează non-stop parcarea din incintă şi imaginile sunt postat pe site-ul lor. Am creat practic un sistem care învaţă parcarea, învaţă comportamentul oamenilor în ceea ce priveşte parcatul şi după un anumit timp, pe baza unor astfel de statistici, te poate ghida către un loc de parcare liber. Sistemul este unul foarte simplu şi nu implică lucrări majore, ci doar montarea unor camere, în cazul în care acestea nu există deja. Soluţia a plecat chiar analizând una dintre parcările din lateralul Parcului Central din Braşov. Se pot monta camerele pe stâlpi,  este vorba de nişte camere de dimensiunea unui telefon, iar, într-o zi, algoritmul poate învăţa parcarea şi apoi oferă date pe baza cărora pot fi identificate locurile libere, iar şoferii care vor avea instalată aplicaţia, îndrumaţi către acestea”, a explicat Vadim Fîntînari (f0to), conform sursei citate.

Tinerii își propun ca până la sfârșitul lunii să finalizeze versiunea beta a aplicației, pe care să o poată prezenta potențialilor clienți.

foto: fwdbv.ro

„Vom participa la o importantă conferinţă, Transylvania Awards, unde vor veni şi primari din zona Transilvaniei. Ne vom prezenta proiectul şi va fi practic primul contact pe care îl vom avea cu clienţii. Lucrăm însă la aplicaţie pentru a putea integra şi diverse parcări private, de la centre comerciale, unităţi de cazare, care sunt deja monitorizate”, a spus Zoltan Gyulai-Nagy.

Pentru a veni în sprijinul celor care administrează parcările, studenții lucrează „sPark analytics”. Este o aplicație care va oferi rezultate referitoare la zonele cele mai căutate ditnr-o parcare, când aceasta este goală, preferințele șoferilor, zonele din oraș care a aduc cele mai multe încasări, precum și timpul de ocupare, De asemenea, aplicația ar urma să aibă integraty și un sistem de plată.

Primăria Capitalei a modificat proiectul Oxigen: Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti taxa de București
Recomandări

Primăria Capitalei a modificat proiectul Oxigen: Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti taxa de București

„Urmărim şi dezvoltarea unui sistem de plată, astfel încât în aplicaţie să poţi integra un card, iar taxarea să se poată face automat. În prezent, în special turiştii străini au o problemă, deoarece, cel puţin în Braşov, sistemul de taxare este unul rudimentar şi mulţi chiar nu se descurcă, ceea ce ne pune într-o lumină proastă”, a explicat Vadim.

Cei doi studenți din Brașov susțin că aplicațiile similare, care există pe piață în prezent, nu se pot autoîntreține și sunt costisitoare în privința implementării.

„Sistemul nostru este bazat pe inteligenţă artificială. E un model statistic evoluat. Deocamdată, nu există nici în străinătate un astfel de model care să se autoîntreţină, fără să ai nevoie de echipe de calibrare, de diverşi senzori montaţi în asfalt şi nu este nevoie chiar nici de marcaje. Algoritmul se uită după oameni şi cum parchează ei”, au precizat programatorii.

Pentru moment, cei doi nu au stabilit încă prețul pe care-l vor cere administratorilor de parcări pentru aplicație.

Încă din 2017, clujenii pot afla de pe aplicație ce locuri de parcare sunt disponibile în oraș.

foto: pixabay


Citește și VIDEO/ Experiment Libertatea. Am dormit la o clinică și mi-am testat somnul. De ce suntem un neam de obosiți?


 

Close
Închide
  Close