Asistenţii sociali ai sectorului 2 au preluat la Telverde – 021. 9852, un număr de 200 cazuri, problemele vizate fiind: neglijarea copilului din partea familiei, abuzul fizic şi emoţional in familie, repatriere copil din alte state, mama si copil pe strada, copil care a săvârşit o fapta penală dar nu are răspundere penală, copil care practică cerşetoria, sesizarea sau furnizarea de informaţii suplimentare referitoare la cazurile instrumentate la nivelul situaţiilor de abuz sau molestare.
Telefonul Copilului este un serviciu de specialitate pe care copiii şi familiile din sectorul 2 îl pot accesa în funcţie de nevoile pe care le au la un moment dat şi pentru a semnala situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare. În acest mod, sunt asigurate condiţiile de aplicare a programelor şi strategiilor de asistenţă sociala în domeniul protecţiei copilului, în funcţie de nevoile sociale identificate în teren.
Pentru combaterea fenomenului „copiii străzii”, primarul Neculai Onţanu trimite lucrătorii sociali în zonele cunoscute ca fiind frecventate de aceştia, pentru a-i lua din mizeria în care stăteau, pe la colţuri de stradă, unde apelau la mila trecătorilor, oferindu-le în schimb varianta de a fi cazaţi la Adăpostul destinat unor asemenea cazuri.
În cursul anului trecut, alţi 200 de copii luaţi de la cerşit au beneficiat de găzduire în Adăpostul pentru copiii străzii din sectorul 2, unde s-au bucurat de găzduire într-un spaţiu plăcut şi un mediu securizat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro