Caută acelaşi produs în magazine diferite
Fă lista produselor pe care vrei să le achiziţionezi şi caută-le în câteva magazine care au acelaşi profil. Acest lucru te va ajuta să eviţi falsele reduceri de preţuri. De exemplu, ai putea găsi, în două magazine, un palton similar şi calitativ, şi ca preţ. Doar că preţul e afişat, într- o parte, ca fiind integral, iar în cealaltă – ca rezultat al unei reduceri (substanţiale). Înşelătoria este evidentă!
Verifică modul în care este afişată reducerea
Atât pe site, cât şi în magazin (direct pe eticheta produsului), reducerea trebuie afişată corect: preţul nou, rezultat din reducerea aplicată, trebuie indicat prin raportare la cel vechi. Acest lucru poate fi făcut în trei moduri: prin afişarea preţului redus alături de preţul vechi (acesta din urmă fiind, obligatoriu, barat); prin indicarea procentului de reducere; prin combinarea celor două modalităţi.
Reducerea anunţată la intrare şi cea de la raft sunt identice?
Unele magazine aplică principiul “afară-i vopsit gardul, înăuntru- i leopardul”. Cu alte cuvinte, la intrare sunt afişate reduceri spectaculoase, de 70% sau 90%, ca să te atragă să le treci pragul. Dar multe dintre produsele de la raft sau de pe umeraşe au preţuri “tăiate” doar cu 30, 15 sau chiar 10%. Aşa că e mai înţelept să verifici, pe eticheta fiecărui articol în parte, ce reducere i se aplică.
Compară preţul de pe site cu cel din coşul de cumpărături
În cazul în care comanzi online, verifică atent, înainte de a trimite comanda, dacă preţurile produselor pe care le-ai încărcat în coşul de cumpărături e acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ai ales produsul.