Mergi direct la conținut »
Intrarea în București dinspre autostrada spre Ploiești și lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, sub semnul întrebării, după ce Euro Construct a intrat în insolvență
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri

Mai multe autostrăzi care trebuiau inaugurate în acest an, sub semnul întrebării. Euro Construct Trading ’98, compania de construcții a ”regilor asfaltului” Dan Besciu și Sorin Vulpescu, a intrat în insolvență

De Daniel Ionașcu, . Ultimul update Joi, 15 februarie 2018, 13:18

Mai multe autostrăzi care trebuie inaugurate în acest an sunt sub semnul întrebării, după ce compania Euro Construct Trading '98, una dintre cele mai mari societății de construcții din România, patronată de către ”regii asfaltului” Dan Besciu și Sorin Vulpescu, cunoscuți pentru ”grupul de la Golden Blitz”, a intrat în insolvență. Societatea dă vina pe stat pentru că nu a primit banii pe lucrările pe care le-a executat deja. Euro Construct este unul dintre constructorii care au realizat lucrări pentru stat, precum Pasajul Sudului sau calea ferată Simeria-Curtici.

Ad placeholder

Libertatea vă arată ce lucrări are în acest moment compania.

Intrarea în București dinspre autostrada spre Ploiești

În acest moment, Euro Construct lucrează împreună cu grupul Aktor la intrarea în București dinspre autostrada spre Ploiești, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Termenul de dare în folosință era 2016, dar a fost prelungit până în vara acestui an. Însă odată cu intrarea în insolvență, nici acesta nu mai este sigur. În luna ianuarie, aceasta era gata în proporție de 66,5%, potrivit CNAIR.

De asemenea, compania mai are de terminat și lotul 2 de pe autostrada Sebeș-Turda, unde lucrează tot cu Aktor. Segmentul trebuia terminat din 2014, dar noul termen de finalizare este octombrie 2018. În luna ianuarie, stadiul lucrărilor era de 44%, potrivit autorităților.

Compania dă vina tot pe stat

”Societatea comercială Euro Construct Trading ’98 SRL a primit aprobarea din partea instanţei la cererea sa de reorganizare judiciară, depusă la Tribunalul Bucureşti, Secţia a VII-a Civilă, în temeiul Legii nr. 85/2014 privind procedura insolvenţei.

Ad placeholder
Cum explică două judeţe că nu au nici un caz de COVID-19 în ultimele zile
Recomandări
Cum explică două judeţe că nu au nici un caz de COVID-19 în ultimele zile
 

Scopul pentru care societatea a solicitat acest lucru este de a proteja locurile de muncă ale salariaţilor societăţii, precum şi de a putea derula în bune condiţii activitatea sa pe şantierele aflate în lucru la data introducerii cererii, până la finalizarea tuturor lucrărilor, conform angajamentelor asumate.

Motivul pentru care societatea s-a văzut nevoită să apeleze la această prevedere legală în vigoare, îl reprezintă criza de lichiditate pe care societatea o traversează din semestrul II/2017 şi care a fost generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate către societate din partea beneficiarilor lucrărilor pe care societatea le-a executat până în prezent”, potrivit unui comunicat al companiei.

Compania acuză indirect statul și afirmă că nu este un bun platnic, deși lucrările au fost realizate. Mai mult, nici garanțiile nu pot fi deblocate.

Un exemplu îl constituie lucrările pentru linia ferată Frontieră-Curtici-Simeria, proiect cu finanțare europeană, despre care compania spune că au fost finalizate încă din 2014, când lucrarea a fost predată către CFR Infrastructură, dar procesul verbal de recepție nu a fost semnat, ceea ce a dus la blocarea sumei de 60 de milioane de lei.

Ad placeholder
FOTO. Petrecerea despre care nu vrea să vorbească nimeni, după apariția cazurilor de COVID-19 la PRO TV: Andreea Esca și Delia, la mare, la un eveniment fără reguli sanitare
Recomandări
FOTO. Petrecerea despre care nu vrea să vorbească nimeni, după apariția cazurilor de COVID-19 la PRO TV: Andreea Esca și Delia, la mare, la un eveniment fără reguli sanitare
 

Criză de lichidități, nu de solvabilitate

Compania dă asigurări colaboratorilor săi că face toate eforturile pentru redresarea cât mai urgentă. Compania are doar o criză de lichidități, căci a înregistrat profit în toată perioada, de la înființarea sa în 1998 și până în prezent.

Sumele pe care compania le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile sale, spune companie. ”Pentru evitarea oricărui dubiu, societatea precizează faptul că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de întârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi. Acest fapt a condus la imposibilitatea achitării la timp a furnizorilor societăţii, dar a generat în acelaşi timp şi un număr de litigii care se află pe rolul instanţelor de judecată şi care nu pot fi imputate societăţii, managementului acesteia sau strategiei de dezvoltare aplicată pe întreaga perioadă de existenţă a societăţii”, se mai arată în comunicat.

Ad placeholder

Între creditori se află grupul UTI, patronat de către omul de afaceriu Tiberiu Urdăreanu, potrivit Profit.ro.

Între contractele cu statul se mai află și cel pentru Pasajul Sudului din București, deschis anul trecut, tot cu întârziere.

Ad placeholder
Cum a conceput copiii, cât timp era la pușcărie. Borcea: N-am fost niciodată la camera nupțială
PARTENERI - GSP.RO
Cum a conceput copiii, cât timp era la pușcărie. Borcea: N-am fost niciodată la camera nupțială
Mihai Gâdea a primit o lovitură de proporții. Ce a făcut soția prezentatorului de la Antena 3
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Mihai Gâdea a primit o lovitură de proporții. Ce a făcut soția prezentatorului de la Antena 3
Horoscop 12 iulie 2020. Balanțele marchează astăzi finalul unei perioade dificile din viața lor profesională
HOROSCOP
Horoscop 12 iulie 2020. Balanțele marchează astăzi finalul unei perioade dificile din viața lor profesională
Parteneri
 
Ad placeholder
Parteneri
Parteneri
Close
Închide
  Close