Automobile Dacia a efectuat ieri primul drive-test oficial cu noul Logan MCV, pe traseul Cluj Napoca – Sighisoara. Am avut astfel sansa sa fim printre primii care probeaza in conditii reale de drum ultimul model al constructorului pitestean, lansat acum doua saptamani la Paris.
Prima concluzie pe care ti-o ofera Loganul MCV, de indata ce te-ai urcat la volan, e cea asteptata inca de la aparitia fotografiilor-spion. Daca Dacia a castigat spatiu generos in interior, ce-i permite instalarea a inca doua scaune, fata de cele cinci in varianta clasica, a pierdut in schimb din agilitate si chiar din siguranta activa. Cele 200 kg in plus se simt teribil in forta motorului, mult mai scazuta decat in cazul Berlinei si, mult mai grav, in capacitatea de franare. Pentru imbunatatirea franarii ar fi fost indicata montarea discurilor de frana si pe puntea spate, insa Breakul se bazeaza in continuare pe clasicii tamburi si asta, poate, din motive economice. În acelasi timp, cele doua motoare pe care le-am avut la dispozitie pentru drive-test, cel pe benzina, de 1,6 litri 16V, si cel pe motorina, dCi-ul de 1,5 litri, varfuri de motorizare in acest moment pe Logan, si-au demonstrat din plin limitele, cel putin in regim de forta, cum ar fi momentele de depasire sau de urcare.
Soferul are vizibilitate redusa prin luneta
Un alt inconvenient e vizibilitatea soferului pe luneta in cazul variantei cu sapte locuri. Daca pe ultimele doua locuri mai sunt si pasageri, aceasta se reduce drastic spre zero, problema la care contribuie si tetiera de mijloc de pe al doilea rand de scaune.
Din punctul de vedere al unei familii numeroase, ce beneficiaza de un membru-sofer linistit si fara dorinte de preamarire pe sosele, Loganul MCV reprezinta insa masina ideala. Consumul mixt, de 5,3 la motorina si 7,5 la benzina, e similar cu cel anuntat de producator, conform datelor ce ne-au fost afisate de computerul de bord. Pe de alta parte, Loganul MCV are o prezenta impunatoare atat pe sosea, cat si pe strazile oraselor, impunand cel putin respect in trafic. Pentru cineva care vrea sa ajunga linistit in concediu, la munte, la mare sau in orice alta parte, si circula intocmai regulilor impuse de legislatie, MCV isi merita banii.

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_95f8630cd90c205de783bc009302d068.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_43e4f7cf268a46c614930b50ea81ff0a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_8617ebf5dfb40e8f4112e75e85b9a6c1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_47b94d176d628093f50ff43599365af4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_11b0dd64d60a7a975d7c7383dc995e43.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_6750697407643ec37ab424a4d8e9971a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_68ed20c29622ffd24ecbb03c931f4b9d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_36b58963e93d1d580c65a041ea5df96c.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.