„Dacă mergeți pe Transfăgărășan, o să vedeți că zidurile de sprijin au început să se năruie… Iar torenții au început să ajungă până în zona de rulare. Și mai sunt și alte probleme, cum ar fi aceea că pe drum nu există nicio toaletă”, a transmis omul de afaceri Dumitru Grecu, preşedintele Asociaţiei Turistice Transfăgărăşan.
Cristian Pistol, directorul CNAIR, a promis că anul viitor începe modernizarea: „Avem în plan ca din 2023 să începem o modernizare a Transfăgărășanului pentru a îl pune în valoare cu mult mai mult. Este cel mai pitoresc drum din lume, în opinie mea. În cadrul modernizării vor fi montate și elemente de siguranță și vor fi realizate și refugii cu timp limitat de oprire pentru cei care merg cu mașinile pe Transfăgărășan”.
Din acest an, nu vom mai închide Transfăgărășanul atât timp cât condițiile meteo permit menținerea deschisă a drumului și circulația în condiții de siguranță. Perioada de închidere a Transfăgărășanului nu va mai fi una fixă, ca până acum.
Cristian Pistol, director CNAIR:
Perioada în care era deschis Transfăgărășanul până acum: 15 iunie – 30 octombrie.
Şoşeaua Transfărăgășan se află pe Drumul Naţional 7C (152 km) ce leagă Transilvania de Muntenia, traversând cel mai înalt lanţ muntos din România, Munţii Făgăraş, pe o distanţă de aproximativ 92 de kilometri, prin judeţele Argeş şi Sibiu. Şoseaua ajunge la altitudinea maximă de 2.042 de metri, la Bâlea Lac.
Drumul este închis pe o porţiune de 27 kilometri timp de 8 luni din an, din cauza pericolului de avalanşe, căderi de stânci, alunecări de teren etc.
La licitația din 2018 nu s-a prezentat nimeni
Discuțiile pentru modernizarea Transfăgărășanului au început acum patru ani, când s-a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru lucrările de reabilitare și modernizare.
Contractul avea o valoare estimată la 5,7 milioane lei, fără TVA, iar termenul de elaborare a documentelor era de 26 de luni, fondurile fiind nerambursabile.
Deși atribuirea contractului urma să aibă loc până în 28 decembrie 2019, pe 2 iulie 2018, ministrul de atunci al transporturilor, Răzvan Cuc, a anulat licitația din cauză că nu fusese depusă nicio ofertă.
În decembrie 2021, CNAIR a relansat licitaţia pentru contractarea serviciilor de expertiză tehnică destinate modernizării şoselei, care are ca scop, printre altele, creşterea gradului de siguranţă a traficului rutier și asigurarea circulaţiei continue, fără restricţii pe tot parcursul anului, indiferent de sezon.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro