Dupa ce a parcurs, fara nici un fel de probleme, 13.600 de kilometri, de la Paris la Beijing, intr-un drive-test maraton efectuat toamna trecuta, ultima generatie Clasa E de la Mercedes a ajuns si pe mainile noastre. Prima concluzie, desprinsa rapid, e ca cel mai cunoscut produs auto nemtesc continua sa impuna respect si sa produca rumoare oriunde isi face aparitia.
Limuzina luata in primire a fost un model E 220 CDI Avantgarde de culoare neagra. De indata ce-ai inchis portiera si zgomotul orasului dispare brusc, realizezi ca ai patruns intr-un mediu cu adevarat nemtesc.
Germanii au totusi 60 de ani de cand scot pe piata conceptul ‘E’, iar acest lucru se vede si in special se simte. Nu e nevoie decat sa introduci cheia in contact si afli rapid ce poate face aceasta masina pentru tine in materie de asistenta la condus si securitate. Senzorii de parcare te ajuta in locuri pe care le-ai putea considera imposibile, iar sistemele electronice supravegheaza permanent situatia din trafic, avertizand soferul si oferindu-i sprijin in momentul aparitiei unor pericole.
Fara valente sportive, dar foarte stabila
Acestea fiind constatate, am pornit pe drum. Puternicul propulsor diesel duce mai mult decat sarguincios cele peste 1.600 kg ale masinii, dar nu-i confera vreun caracter supersportiv. Nici nu e cazul, caci vorbim de o masina business, care ni s-a dovedit foarte stabila chiar si la viteze de peste 150 km/h, dar si usor manevrabila in situatii-limita. Limuzina se asaza bine pe sosea si trece fara nici un deranj pentru pasageri si peste cele mai urate gropi dambovitene. ‘Avem 160? Incredibil, credeam ca mergem cu 80!’, a sunat, la un moment dat, ca un cliseu, remarca colegului fotoreporter. E si normal. Desi diesel, uzina de sub capota isi face treaba silentios si fara a fi prea gurmanda.
Dincolo de toate, senzatia pe care o ai, atunci cand conduci avand mereu in fata ochilor faimoasa steluta pe capota, nu poate fi descrisa. Trebuie doar traita.
Pe langa sistemele audio si de climatizare de ultima generatie, limuzina dispune de o serie de ansamble electronice avansate. Unul dintre acestea este sistemul Pre-Safe, care nu intrerupe functionarea mecanismelor de siguranta nici macar dupa accident, evitand astfel producerea unor evenimente mai grave.
Confortul este, intr-adevar, la cele mai inalte standarde. Pasagerii sunt rasfatati vizual si tactil cu lemn de artar pe bord si piele naturala pe scaune, volan si schimbator. Scaunele dispun de sistem de incalzire, iar soferul poate comanda sistemele computerizate ale masinii direct de pe volan.
Propulsorul diesel de 2,2 litri, in patru cilindri, dezvolta 170 de cai-putere si un cuplu maxim de 400 Nm la 2.000 rotatii/min., oferind masinii posibilitatea de a ajunge de la 0 la 100 km/h in numai 8,4 secunde.
Si ei au incercat limuzina
Zece oameni de succes din zece domenii diferite au condus, in luna martie, cate un model din Clasa E, in cadrul unei campanii organizate de Mercedes-Benz Romania. Iata concluziile a trei dintre ei:
-Eusebiu Margasoiu, marketing director Pepsi Romania: ‘Personal, nu credeam ca, daca e si hidramat, si pe motorina, o sa fie la fel de performant. Mi-a fost un pic greu la inceput, cand m-am trezit cu un picior in plus, dar condusul masinii s-a dovedit in final o placere’.
-Razvan Spiridon, redactor-sef ‘Men?Ts Health’: ‘Mi-am jurat ca, atunci cand o sa ma fac mare, o sa am un Mercedes. Mai exact, un Mercedes automatic’. Dupa primul drum pe care l-a facut cu un model Clasa E Automatic,
Razvan a concluzionat rapid: ‘E cea mai buna masina pe care am condus-o’.
-Emilia Gheorghiu-Milicin, medic specialist in ortodontie si ortopedie dentofaciala: ‘Este o masina usor de manevrat, foarte stabila in curbe, are demaraj excelent si superportbagaj. Intr-una din zilele cand m-am urcat in ea, m-am lovit cu fluierul piciorului de bord.Oricum, e super!’.