Mihai Stoichescu, un pusti de 18 ani, din Lugoj, este noua senzatie a fenomenului moto din Romania. Numele sau este rostit cu respect de “veterani”, iar revistele de profil se bat pentru a obtine interviuri in exclusivitate cu el. De ce? Mihai este cel mai tanar pilot inscris vreodata intr-un campionat de motocros din lume (vicecampion in 2002) si totodata cel mai tanar cascador, numerele sale demonstrative fiind considerate adevarate spectacole.
Pasiunea lui Mihai Stoichescu pentru sporturile extreme si-a consumat primele momente in copilarie, in vremea in care ajutandu-se de o bicicleta BMX se juca in curtea scolii sau in parcari, executand tot felul de figuri, care mai de care mai complicate. A fost remarcat de Liviu Jigmond, o legenda a fenomenului moto din Romania, care l-a luat imediat sub aripa sa protectoare si l-a convins ca merita sa incerce mai mult.
Jigmond si-a dat seama de potentialul lui Mihai, cu toate ca la inceput si-a spus si el ca aceste acrobatii sunt doar teribilisme de adolescent. Timpul a demonstrat ca nu este deloc asa. “Se tinea ca scaiul de mine, oriunde mergeam eu, era si Mihai dupa mine, eu cu motocicleta, el cu bicicleta”. Vazand ca pustiul se implica in tot ceea ce era legat de acest vehicul pe doua roti, veteranul s-a gandit ca merita sa-i acorde o sansa si nu s-a inselat.
Debutul in mediul dur al motociclistilor s-a produs. Luandu-l cu el constant la antrenamente, Mihai a fost recunoscut ca ajutor al lui Liviu Jigmond. Apoi a venit momentul cand tanarul i-a castigat increderea totala, astfel ca l-a lasat sa-i incalece motocicleta, care la acea vreme era o Mobra modificata. Asa a trecut de la acrobatiile pe bicicleta la antrenamente serioase si acrobatii pe motocicleta lui Liviu.
Primii pasi au fost facuti cu iuteala fulgerului, ascensiunea lui Mihai Stoichescu in elita motocrosului romanesc cunoscand o evolutie spectaculoasa inca de la inceput. Dupa numai trei sesiuni de antrenamente, in 2002, a debutat in campionatul national de motocros, la clasa 85 centimetri cubi, sectiunea de juniori, a urcat inca de la prima cursa pe podium, iar ulterior a devenit vicecampionul Romaniei. Cu un an inainte de majorat s-a inscris in campionatul de seniori.
Cum este si de asteptat, astfel de “artificii” executate cu motorul nu se puteau lasa fara accidentari. Mai mult sau mai putin serioase, clavicule rupte, entorse, vertebre tasate, din toate cate putin si cate putin din toate. Anul acesta, desi avea clavicula rupta nu a renuntat la un contract si din dorinta de a-si onora promisiunea a executat un numar acrobatic la Centrul de Afaceri din Timisoara, in afara de el si antrenor nimeni nestiind ca sub jacheta pilotul avea aparat gipsat.
Mihai s-a facut remarcat si in cadrul demonstratiilor de freestyle: salturi fara maini pe ghidon, ridicari pe roata din spate sau pe cea din fata si tot felul de alte ghidusii.