Sunt destui șoferi care nu știu cât pot merge „pe roșu” deoarece mașina lor nu este prevăzută cu computer de bord. Alții, însă, amână destul de mult momentul alimentării din cauză că nu au bani, nu au timp sau pur și simplu din comoditate.

Te-ai întrebat vreodată cât de departe poți merge cu rezervorul aproape gol sau dacă mașina ta poațe avea de suferit dacă faci asta? Răspunsul îl vei afla citind acest articol.

Câți kilometri poți parcurge cu rezervorul aproape gol?

Ca o regulă generală, trebuie să știi că distanța pe care o poți parcurge, din momentul în care indicatorul de combustibil s-a aprins, variază de la mașină la mașină.

Aceasta poate fi estimată în funcție de consum, condiţiile meteorologice, gradul de înclinare a drumului, tipul suprafeței de rulare, dar şi de stilul de condus.

Un lucru este cert, și anume la majoritatea mărcilor și modelelor de mașină de pe piață martorul de combustibil se aprinde atunci când mai este combustibil aproximativ 10% din capacitatea rezervorului. La unele mașini, acest procent poate fi mai mic, la altele chiar mai mare.

Cum afli distanța pe care o poți parcurge cu „rezerva”?

Trebuie precizat faptul că, dacă mașina este prevăzută cu computer de bord, acesta va calcula consumul de combustibil pe baza cantității pe care o detectează senzorii din rezervor.

Dacă mașina nu este prevăzută cu calculator de bord va trebui ca tu să faci un calcul estimativ pentru a afla cât mai poți merge cu becul aprins. Pentru asta este suficient să știi capacitatea rezervorului, care este menționată în talon, și consumul mediu al mașinii tale.

O altă metodă este să faci plinul imediat ce s-a aprins becul. Din capacitatea rezervorului scazi numărul de litri intrați la realimentare și afli marja de carburant din „rezervă”. Apoi, rezultatul îi înmulțești cu numărul de kilometri pe care îi parcurgi cu un litru de combustibil și, astfel, afli distanța aproximativă pe care o poți parcurge cu rezervorul aproape gol.

Pentru a te apropia cât mai mult de valoarea la care ai ajuns folosind una dintre aceste metode va trebui să adopți un stil de condus defensiv, să nu smucești mașina, să accelerezi progresiv, să frânezi din timp și să folosești pilotul automat.

De ce nu este bine să circuli „pe roșu”?

Chiar dacă indicatorul de combustibil este un martor de bord de culoarea galbenă, care nu semnalează o problemă tehnică gravă așa cum este cazul martorilor de bord de culoarea roșie, nici nu este bine să-l ignori.

Când acesta se aprinde nu trebuie să te panichezi, ci doar să cauți să ajungi cât mai repede la cea mai apropiată benzinărie pentru a alimenta.

Ceea ce trebuie să te preocupe este faptul că, dacă vei ignora în mod constant martorul de carburant și vei circula „pe roșu” riști să produci mașinii tale avarii care pot fi foarte costisitoare.

Dacă motorul va funcționa cu carburant de pe fundul rezervorului există posibilitatea ca pompa de combustibil să se blocheze cu gunoaie sau să se supraîncălzească.

Explicația este aceea că pompa folosește carburantul pentru a răci motorașului electric, iar dacă nu va fi complet scufundată în carburant, pompa va funcționa cu puțin carburant sau pe vapori și, astfel, va aspira aer. În aceste condiții, pompa se va încinge și, într-un final nefericit, va ceda.

Probleme mai pot apărea la nivelul circuitului deoarece sedimentele de pe fundul rezervorului pot bloca filtrul de combustibil. Resturile împiedică accesul lichidului inflamabil către motor, ceea ce va face ca mașina să nu funcționee la parametri optimi. De aceea, este recomandat să realimentezi atunci când mai ai cel puțin un sfert de rezervor.

Urmărește-ne pe Google News