MENIU CAUTĂ
, de Valentina Postelnicu

Olandezii și traficul inteligent din România. Sau cum să mergi cu bicicleta și mașina electrică, dacă ai pe unde

Distribuie

Daniel van Motman, expert în cadrul Departamentului de management al traficului din Amsterdam, a prezentat, marţi, într-o conferinţă despre transportul inteligent, măsurile luate în Amsterdam, pentru rezolvarea problemelor traficului şi a poluării. Folosirea bicicletelor în transportul public sau folosirea maşinilor electrice sunt doar câteva din soluţiile implementate în această ţară.

42% din populaţia Capitalei Olandei foloseşte bicicleta.

În 2016, în Amsterdam, şoferii şi-au încărcat maşinile electrice cu suficient curent astfel încât să circule 25 de milioane de kilometri. În România, mașinile electrice abia se văd, sunt aproximativ 3000 cu totul. Iar abia unul din 6 români are o bicicletă.

Este important ca oraşul să fie accesibil pentru toată lumea şi să diminuăm poluarea aerului. Acest lucru se realizează prin acordarea de subvenţii, spre exemplu, pentru autovehicule electrice. (…) Dacă ne-am dorit ca oamenii să folosească bicicletele, a trebuit să le oferim şi o infrastructură curată şi sigură. Aşadar, pe primul loc a fost oferirea condiţiilor de siguranţă propice mersului cu bicicleta. În Amsterdam, aceasta a fost o problemă la început, dar azi vedem tot mai mulţi oameni care folosesc bicicletele„, a declarat el în cadrul conferinţei „Transport inteligent, trafic inteligent” printr-o intervenţie pe Skype.

Daniel van Motman a adăugat că în Olanda există numeroase companii de bike-sharing (serviciu de închiriere a bicicletelor), dar că există o tendinţă ascendentă şi în ce priveşte implementarea serviciilor de car-sharing.

Olanda are 35.000 de kilometri de piste de bicicletă

Wijnand Marchal, consilierul economic al Ambasadei Olandei la Bucureşti, a declarat că în ţara sa există în acest moment piste de biciclete cu o lungime totală de 35.000 de kilometri, în condiţiile în care 17 milioane de olandezi trăiesc pe o suprafaţă de aproximativ 42.000 kilometri pătraţi.

Şi mobilitatea cu automobile electrice capătă popularitate, avem câteva mii de oameni care folosesc servicii de car-sharing în Olanda şi biciclete electronice. În 2016, în Amsterdam, şoferii şi-au încărcat maşinile electrice cu suficient curent astfel încât să circule 25 de milioane de kilometri. Numărul autovehiculelor electrice şi hibrid este mai mare de 50.000, în baza datelor de anul trecut. În Olanda lucrăm îndeaproape pentru a asigura transportul smart, investim foarte mult pentru autovehiculele electrice şi cele autonome şi pentru renunţarea la combustibilii fosili. Haideţi să gândim ambiţios, mai ales la nivel local”, a spus el.

Poluarea este al doilea element generator de boli respiratorii, după tabagism

Florin Mihălţan, prof. dr. la Institutul de Pneumoftizilogie „Marius Nasta”, a atras atenţia asupra faptului că poluarea este al doilea element generator de boli respiratorii după tabagism.

„În primul rând, este vorba de efectul cancerigen. În ce priveşte efectul cancerigen, riscul relativ este de 1,5-2. A doua consecinţă gravă este pentru pacientul astmatic şi pentru pacientul care are emfizem sau bronşită, unde generează obstrucţie, hiperreactivitate şi aduce acest pacient mult mai des la spital, în plină exacerbare. Deci, nu controlăm boala, dacă nu controlăm acest nivel de particule diesel în zonele poluante. Nu în ultimul rând, există o consecinţă şi la nivel cardiac, pentru că boli ca de exemplu infarct miocardic, cardiopatie ischemică pot să fie influenţate de aceste particule diesel„, a explicat el.
Citeşte şi:

INVESTIGAȚIE EXCLUSIVĂ/ Statistica înfiorătoare, care nu-i preocupă pe șefii Justiției: 77 de prădători sexuali de copii condamnați fără închisoare, în ultimii doi ani!

Citește mai multe despre Amsterdam, Olanda și trafic pe Libertatea.

Comentarii