Peste 12% dintre mașinile verificate de InspectorAuto în 2018, la cererea clienților, au avut o daună serioasă care ar fi trebuit să le țină departe de drumurile publice, însă samsarii le-au reparat și le-au readus în circulație.
- Iată cum vă puteți alege o mașină second-hand, făcând câteva mici verificări împreună cu un mecanic.
În urma verificărilor efectuate de specialiștii site-ului inspectorauto.ro în 2018 mai reiese că 66% dintre mașinile testate au avut cel puțin o daună. Ceea ce înseamnă o creștere față de 2017, când 60% dintre autoturisme fuseseră implicate într-un accident rutier.
De mulți ani statisticile confirmă că românii preferă mașinile second-hand, în special datorită prețului scăzut, riscând totodată să se aleagă cu o rablă în care vor investi mii de euro pentru a o repara.
Valoarea totală de reparație a daunelor a fost, anul trecut, de 10,8 milioane de lei (aproximativ 2,3 milioane de euro). Un șofer român care și-a cumpărat o mașină la mâna a doua fără a o verifica a investit, apoi, în reparații, în medie, peste 15.000 de lei (3.200 de euro). Asta în condițiile în care au fost descoperite, în medie, 3,7 daune per mașină, iar valoarea medie a unei daune a fost de 4.072 lei, precizează reprezentanții inspectorauto.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_74e5cd7102730ca6d38dd8a4e39af3a3.jpg)
Specialiștii recomandă tuturor celor care-și cumpără o mașină uzată să nu se lase păcăliți de prețul mic cerut de vânzător, ci să verifice istoricul de daune al autoturismului și să efectueze o inspecție tehnică amănunțită a mașinii la un service autorizat. Mai ales când automobilul este adus din străinătate.
„Verificarea fizică a daunalității unei mașini ar trebui să facă parte din verificările obligatorii înainte de cumpărarea unei mașini second-hand. Realitatea, din păcate, este că majoritatea mașinilor second-hand vândute de samsari sunt foarte bine lustruite, iar o astfel de mașină «impecabilă» ar putea ascunde daune serioase”, a declarat Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
Un BMW X6 a avut cele mai multe daune – 13 probleme tehnice, a căror reparație l-a costat pe proprietar peste 11.000 de euro, adică jumătate din prețul de achiziție al mașinii. Dar cea mai costisitoare reparație a fost cea a unui Mercedes-Benz S63 AMG 4MATIC din 2017, care s-a ridicat la aproximativ 100.000 de euro. Mașina a fost declarată cu daună totală, dar samsarii auto au reparat-o și au vândut-o unui român cu peste 90.000 de euro.
Cum verifici o mașină second-hand
Caroseria: dacă mașina este într-o stare bună, toate elementele caroseriei trebuie să se îmbine perfect. Eventualele deformări pe suprafața tablei indică locurile unde mașina a fost lovită. Găurile provocate de coroziune ar putea fi mascate sau astupate cu chit. Dacă a fost chituită bine, nu sunt probleme, dar daca nu, rugina ar putea să atace pe sub vopsea. Cu ajutorul magnetului plimbat de-a lungul caroseriei veți putea stabili zonele chituite și revopsite.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_637f7505bf056e1d36a4b9d18d86a1bb.jpg)
Fiți neîncrezători în fața unei mașini strălucitoare, dacă ea are mulți ani de când a fost fabricată. Deschideți portierele, capota și portbagajul și comparați aspectul vopselei exterioare cu cea din interior, cu zonele ascunse. Dacă exteriorul este mai puțin mătuit, înseamnă că mașina a fost revopsită.
Interiorul: dacă scaunul șoferului este prea uzat înseamnă că mașina a fost mult rulată.
Amortizoarele: împingeți cu forța cele patru colțuri ale mașinii, deasupra roților. Dacă vehiculul se leagană mai mult decât ar trebui, înseamnă că amortizoarele nu sunt în cea mai bună formă.
Actele: cereți întotdeauna să vedeți cartea de identitate a mașinii și certificatul de înmatriculare. Dacă numele din acte e diferit de cel al vânzătorului, întrebați-l motivul, pentru că ar putea fi vorba despre un autovehicul furat. Dacă explicația nu este plauzibilă, renunțați la a mai cumpăra mașina.
Dacă în urma acestor mici verificări totul pare în regulă, următoarea etapă este verificarea amănunțită a mașinii la un mecanic auto.
Citește și: Recomandările culturale ale săptămânii. Povestirile românești de azi și clipurile de pe YouTube pentru copii
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_355721eca2e817a0b28579cab9a9fca8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_5f9d34935901dd0aa4ee843ef0cafd46.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_627a36e92c8259c72cb64c796f1142b4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_8286e0e013a31e5326eee8b29042e37b.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ac307b3fabdcd88c0c9e71b054963dae.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_b0b78bce03d5a2c735fe4f7ed42e1726.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_cee5a86a136e2e407f26023d081e4e54.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_623173d12d73afce3b494824325ac3b9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/278_0b04a782be1a6ae4e58eaf6097d8fcb6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_569ca911425264ed72a0d73cd5a0564b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_8e7fe8d2c12c68dd853764ffa0e25cb1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_75298abd58427cd0486b0c0156d7ce90.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_dddd433ec1f86c990ec8a1c034321074.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_494710dcf07b96da26406be5f4c8e0b8.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_02fc53635ea0135ce02f95756c30f066.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_071f066e605f83844e1d58d53d020883.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_8d7efb20748a73444d3dd44b77bec75f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_acd6d3547c57a66c195f7b1686a8a970.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_c8867dafbf7b2f24feeaf1d9dcf10b6d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_89cdc8b44a079700b7ffcb419b4d108e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_d6a9504047db91a936e2eb2708fd8ab2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_e488acdb5d69e5b1c3268824ed32a961.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_e6427a21d322029ae05d4997537b057a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_5bf2a3e12432dfd0d7cf59eb37d54969.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.