Modelul pornește de la un preț de 23.750 de euro, iar potrivit producătorului acesta poate conferi o reducere cu până la 40% a consumului și până la o treime mai puține emisii de dioxid de carbon.
Sunt disponibile patru versiuni pentru Jogger Hybrid:
- Expression cu cinci locuri și un preț de pornire de 23.750 euro
- Expression cu șapte locuri și un preț de la 24.650 de euro
- Extreme cu cinci locuri și cu un preț de la 24.600 de euro
- Extreme cu șapte locuri și preț de bază de la 25.500 de euro
Conform Profit.ro, Jogger Hybrid are un motor pe combustie internă de 1,6 litri și două motoare electrice, iar bateria are 1,2 kWh.
Dacia Jogger Hybrid este un model hibrid clasic, în care bateria este încărcată la frânare, recuperând energia cinetică pe care motorul termic o pierde la decelerare.
Conform Dacia, pornirea se face tot timpul în modul electric, iar autoturismul are și un mod eco de condus, care favorizează utilizarea electricității.
Cutia de viteze este automată.
Dacia Jogger Hybrid se produce la Mioveni.
Modelul electric Dacia Spring se produce în China.
Prin Programul Rabla, cei interesați primesc de la stat o primă de 9.000 de lei pentru casarea a două autovehicule uzate.
Pe urmele Toyota
Mașinile hibride au fost popularizate de către constructorul japonez Toyota, care a lansat modelul Prius în în 1997 și de Honda, care a lansat modelul Insight în 1999.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8b74a20341774bc9a6bd195e54556c0b.jpg)
La nivel mondial s-au vândut circa 17 milioane de vehicule hibride între 2012 și 2021, conform companiei de servicii IT Tridens Technology.
Cea mai mare parte sunt Toyota Prius, care în 2020 trecea de 15 milioane de unități comercializate.
Pe lângă modelele hibride ce se încarcă la frânare (Hybrid Electric Vehicle – HEV, n.r.), la nivel global există modele hibride unde bateriile se pot încărca la stații specializate. Acestea sunt numite Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV).
Mașinile electrice funcționează doar pe baza bateriilor, în vreme ce altele funcționează pe hidrogen.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_55248e789613263229bd197bb42e2942.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0b787ba1534d187f06590060328a5ea6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d99eac624205f8a308c2b9f0edc7f222.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_018d697abb33c2e67fb2480c631c6c54.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_bf6eeb910c90bc6492cbbd932ad4ebfd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a0547c7918c84a89d028028438540f09.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_1e490ac6a650b1cb176171d52b2929a4.jpg)