Cuprins:
Multe mărci europene încearcă să intre pe piața chineză
Piața auto chineză este cunoscută pentru dificultatea sa, multe mărci europene încercând fără succes să pătrundă. Brandurile premium, în special cele germane, au reușit să obțină profituri semnificative. În schimb, mărcile de volum s-au confruntat cu obstacole legate de costuri și prețuri, concurând cu producătorii chinezi tot mai puternici.
Contextul intrării Dacia pe piața chineză
În acest context complicat, apariția mărcii Dacia în China poate fi considerată surprinzătoare. Modelul Spring este produs de Dongfeng într-o uzină care face parte din parteneriatul eGT, o colaborare între Dongfeng, Renault și Nissan.
După retragerea Renault, au rămas doar partenerii chinezi și japonezi. Fabrica produce printr-un contract comercial mașinile Dacia pe care le exportă către Europa. Însă, prezența Dacia Spring în statisticile de înmatriculări din China indică faptul că parteneriatul eGT a început să comercializeze aceste mașini electrice și pe piața locală.
Modalitatea de vânzare a Dacia Spring în China
Nu este clar exact cum ajung mașinile Dacia Spring la clienții chinezi. Ar putea fi prin rețelele Dongfeng sau printr-un sistem online direct. Reprezentanții Dacia, contactați de Profit.ro, nu au putut oferi explicații, având în vedere că marca românească nu distribuie oficial automobile în China.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6f1514ba0124c54f52ce8157b9af774c.jpg)
Statistici de vânzări
Conform analizei Profit.ro, vânzările Dacia Spring în China au început în septembrie 2024 cu câteva unități, crescând la 5.028 în octombrie și 2.343 în decembrie. În total, s-au vândut 7.442 unități în 2024. Aceste cifre sunt atribuite companiei eGT, uzina producătoare controlată majoritar de Dongfeng.
O posibilă explicație este că mașinile sunt produse și vândute inițial local, apoi exportate, apărând astfel în statisticile chineze.
Comparație cu alte mărci europene
Deși cifrele nu par impresionante pentru o piață care a vândut peste 31 de milioane de autovehicule în 2024, ele sunt relevante în comparație cu alte mărci europene. În decembrie, de exemplu, Peugeot a vândut 2.545 unități, Land Rover 1.988, Skoda 1.950, iar Citroen 1.685.
Caracteristicile pieței auto chineze
Piața chineză este dominată de mărci locale precum BYD, SAIC și Geely, urmate de VW și Tesla, și japonezii Toyota și Honda. Preferințele consumatorilor se îndreaptă către modele electrice sau hibride plug-in, cu tehnologie avansată și design spectaculos.
Există însă și un segment de clienți cu venituri reduse, care caută mașini second-hand sau modele noi foarte ieftine. În acest context, Dacia Spring ar putea reprezenta o opțiune pentru cei interesați de o mașină electrică nouă la un preț accesibil.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_d985a3d6794e4a3ce8f1da01ff7560f6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_225eb59a6fa1a0b7d6084495540247fa.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_0186c838f1c67770f7670ca270f5ffa5.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a20695f99c835f03267ac550f950ddd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3d86ddd44adb0c87e0b68f299fae3507.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5f189f5cccbce731d19fbad6e8566289.jpg)