Alături de modelul de serie destinat publicului larg, Dacia a prezentat şi două versiuni inedite destinate noilor forme de mobilitate: o versiune adaptată serviciilor de car sharing şi o versiune utilitară, denumită Cargo, pentru livrările pe distanţe scurte fără emisii poluante.
„Cel mai ieftin automobil electric de pe piaţă oferă un spaţiu interior record pentru segmentul său, o motorizare electrică simplă şi fiabilă şi o autonomie rezonabilă. Sub liniile care evocă universul crossover, Dacia Spring se dezvăluie ca un vehicul de oraş polivalent şi practic. Mobilitatea electrică începe să facă parte treptat din viaţa noastră cotidiană. Pionier în domeniul mobilităţii electrice, Groupe Renault a dobândit o experienţă de zece ani, unică în lume. În Europa, una din cinci maşini electrice este concepută de Groupe Renault”, se arată în comunicat.
Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg, iar costul bateriei va fi inclus în preţul de achiziţie.
„Marca Dacia a fost întotdeauna preocupată să răspundă nevoilor reale ale clienţilor. Suntem cunoscuţi în industria auto pentru revoluţiile pe care le-am creat, începând cu Logan şi continuând cu Duster, primul SUV accesibil publicului larg. Astăzi asistăm la cea de-a treia revoluţie a mărcii noastre iar numele său este Dacia Spring. Noul model va aborda trei pieţe diferite: cea a maşinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroşi operatori în toată Europa şi în fine cea a transportului utilitar pe distanţe scurte, cu versiunea Cargo. Dacia Spring se va remarca fără îndoială ca soluţia de mobilitate electrică accesibilă tuturor”, a declarat Denis Le Vot, membru al Comitetului Executiv al Groupe Renault, citat în comunicat.
Dacia Spring, primul model 100% electric al gamei, prefigurează o maşină încadrată pe segmentul mini cu 5 uşi şi 4 locuri ce va fi disponibilă din anul 2021, potrivit constructorului auto de la Mioveni.
Noul autoturism afişează atributele recunoscute ale mărcii, respectiv: simplitate, robusteţe şi accesibilitate, iar versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP.
Conform fişei tehnice, Dacia Spring are o caroserie de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, protecţii laterale şi de scuturi integrate în barele faţă şi spate.
În acelaşi timp, oficialii de la Dacia susţin că modelul Spring reprezintă o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing, iar versiunea de serie va fi propusă şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa, respectiv 7.800 de unităţi Zoe, Kangoo Z.E. şi Twizy.
Renault a extins gama de automobile hibrid
Tot joi, Renault a extins cu trei modele gama de automobile hibrid: Noul Renault Arkana E-TECH Hybrid, Renault Captur E-TECH Hybrid şi noul Megane Hatch E-TECH Plug-In Hybrid.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Foto: Dacia