Rezultatul constructorului român este cu atât mai spectaculos, având în vedere că piața franceză a scăzut în primele trei luni cu 14,7% față de perioada similară a anului trecut, la 433.297 unități.
Pe lângă Dacia, creșteri ale înmatriculărilor au mai înregistrat doar Hyundai (24,2%), Lexus (11%), Toyota (3,2%), Fiat (1,3%) și KIA (0,1%).
Evoluția bună a condus la majorarea cotei de piață a mărcii românești de la 3,58% în primele trei luni ale anului trecut la 5,22%.
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a consemnat în primul trimestru un declin de aproape 9%, la 104.937 de unități. Cota de piață a Renault se situează la 24,2%.
Dacia Sandero se află pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute modele de autoturisme, cu 9.067 de unități, în primele trei luni, reprezentând o cotă de piață de 2,1%. Top zece este dominat de constructorii francezi, cu opt modele (inclusiv Sandero). Singura prezență străină este Volkswagen, cu modele Golf și Polo.
SUV-ul Duster ocupă poziția a 14-a (cu 8.169 unități și cotă de piață 1,9%), Lodgy se află pe 27 (cu 3.357 mașini și cotă de 0,8%), Dokker pe 72 (1.534 unități și cotă de 0,4%)
În martie, înmatriculările de autoturisme noi sub brandul Dacia au avansat cu 29,3%, la 6.752 unități, iar cota de piață a urcat de la 2,64% la 4,09%.