„Anul acesta vor fi numai 18 kilometri. Anul viitor o să fie 150 de kilometri. I-am numărat, i-am reconfirmat. Cam la 117 din ei lucrurile sunt foarte avansate. La vreo 30 kilometri o să trebuiască să manageriem cu multă insistenţă cum am făcut-o până de curând pe DN5 şi am reuşit în 5 luni să facem ce nu s-a făcut în 10 ani. Dacă o să reuşim aceeaşi performanţă cu lucru în echipă cu constructori şi cu toate autorităţile o să facem 150 de kilometri”, a spus Buşe.
Potrivit ministrului, sunt șanse foarte mari ca în 2018 țara noastră să ajungă să aibă prima mie de kilometri de autostradă. De asemenea, în condițiile în care numai luna trecută au avut loc două accidente grave pe A2, șeful transporturilor și-a propus să scadă și numărul deceselor din traficul rutier.
Totul se va face cu ajutorul Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră 2016 – 2020, documentul fiind lansat chiar astăzi, în cadul unei conferințe de presă. Pe partea de cercetare, din Strategie, ministerul vrea actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor şi a obiectivelor detaliate de siguranţă rutieră dar și colectarea şi diseminarea datelor statistice.
Prin intermediul acestei strategii, ministerul mai dorește și introducerea inspecţiilor tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere. Totodată, siguranţa infrastructurii rutiere se poate face prin tratarea punctelor negre şi actualizarea standardelor de construcţie a drumurilor.
Când vine vorba de siguranţa drumurilor publice, aci se ține cont de controlul şi sancţionarea administratorilor / executanţilor pentru neasigurarea viabilităţii drumului în condiţii de siguranţă şi inspecţii de siguranţă rutieră periodică şi la accidentele grave.
De asemenea se va avea în vedere de amenajări speciale destinate participanţilor vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru biciclişti, introducerea de cerinţe de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.