13 Iun. 2017 22:11

CNAIR a trimis către ANAP documentația privind proiectarea și execuția primului tronson al drumului expres Craiova-Pitești

Distribuie

Drumul Expres Craiova-Pitești, încă un pas spre realizare. Documentația privind proiectarea și execuția primului tronson al drumului expres Craiova-Pitești a fost înaintată marți către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare, a anunțat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumul expres Craiova-Pitești va avea o lungime de 121,185 kilometri și va permite deplasarea cu o viteză de 130 km/h, similară celei aferente unei autostrăzi, deși vitezele maxime pe drumurile expres sunt mai mici, în funcție de formele de relief.

Drumul Expres Craiova-Pitești, încă un pas spre realizare. Vitezele maxime pe drumuri expres:

  • 120 km/h pentru regiunea de ses;
  • 100 km/h pentru regiunea de deal;
  • 80 km/h pentru regiunea de munte.

Acest drum expres va avea, totuși, un profil de patru benzi de circulație și va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

„Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud-Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructura deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene. Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimina traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de munca și încurajează dezvoltarea economica a zonei de Sud-Vest a României”, se arată în comunicatul CNAIR.

Tronsonul I este cuprins între km 0+000 — km 17+700 și va fi construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești. Valoarea estimată, fără TVA, este de 479.802.905,88 lei.

Compania de drumuri precizează că „s-au făcut toate eforturile pentru ca acest proiect să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar”, dar în vederea scurtării timpului de execuție și pentru punerea în circulație a acestui drum expres cu aproximativ trei ani mai devreme, compania a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente.

Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil, potrivit sursei citate. Astfel, Autostrada Sudului va deveni drum expres, urmând să lege Capitala de alte două orașe.

CNAIR (fostă CNADNR – Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România) vrea să facă drum expres, de 9 kilometri, și între Aeroportul Otopeni și Autostrada 3 (București-Ploiești).

Comentarii
template not found template not found template not found
template not found template not found template not found
← Inchide