În 2007, companiile de transport aerian din Uniunea Europeană (UE) aveau în anul 2017 o flotă compusă din 6.711 avioane utilizate pentru transportul de pasageri sau marfă.

Aproape o cincime din această flotă (1.312 avioane sau 20%) era operată de companii cu sediul în Marea Britanie,

Statele membre cu cele mai mari flote aeriene sunt în ordine: Marea Britanie (1.312 avioane sau 20% din totalul de 6.711 de avioane), Germania (1.100 avioane sau 16%), Franţa (571 de avioane sau 9%), Irlanda (569 avioane sau 8%) şi Spania (509 avioane sau 8%).

La polul opus sunt Cipru (10 avioane), Lituania (27 avioane), Croaţia (30 avioane), Slovenia (42 avioane), Estonia (46 avioane), Bulgaria (54 avioane), Letonia (57 avioane) şi România (62 avioane).

De asemenea, datele Eurostat – citate de Agerpres – arată că din flota totală de 6.711 de avioane din UE aproximativ o cincime (21%) sunt avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, aproape o treime (27%) sunt avioane cu o vechime cuprinsă între cinci şi nouă ani, 19% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 10 şi 14 ani, 17% sunt avioane cu o vechime cuprinsă între 15 şi 19 ani şi restul de 17% sunt avioane mai vechi de 20 de ani.

Oamenii uitați pe groapa de gunoi din Eforie, și în pandemie. „Nu avem apă și lumină. Suntem ca animalele aici”
Recomandări
Oamenii uitați pe groapa de gunoi din Eforie, și în pandemie. „Nu avem apă și lumină. Suntem ca animalele aici”

În rândul statelor membre, peste jumătate din flota de avioane avea o vechime de peste 20 de ani în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%).

De asemenea, avioanele cu o vechime de peste 20 de ani reprezentau mai mult de o treime din flota aeriană din Bulgaria (44%), Cipru (40%) şi România (39%).

În contrast, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau în 2017 avioane cu o vechime mai mică de cinci ani, iar în alte nouă state membre UE, mai puţin de 10% din flota de avioane era compusă din aparate cu o vechime mai mică de cinci ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare cu 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia şi Italia (fiecare cu 7%) şi Grecia (puţin sub 10%).

Eurostat subliniază că aceste date nu iau în calcul avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

Citeşte şi:

Cum s-au fraudat, în toamna lui 2019, examenele prin care ajungi pilot! Cursanții au făcut un grup de WhatsApp și au păcălit testele la 18 materii. Unii nu știau nici cum se oprește motorul avionului!

Cum arată avionul de 223 milioane de dolari care rezistă unei explozii nucleare. Este mai sigur decât Pentagonul în caz de război

Lupte de stradă la Paris. Franța, paralizată de 1,5 milioane de oameni care au participat la o grevă masivă provocată de reforma pensiilor

Năstase s-a revoltat după ce a aflat că Halep are coronavirus: „Suntem proști de tot! Devenim și noi bărbați?”
PARTENERI - GSP.RO
Năstase s-a revoltat după ce a aflat că Halep are coronavirus: „Suntem proști de tot! Devenim și noi bărbați?”
Cine a infectat-o, de fapt, pe Simona Halep. Este halucinant ce s-a întâmplat în această săptămână
PARTENERI - PLAYTECH
Cine a infectat-o, de fapt, pe Simona Halep. Este halucinant ce s-a întâmplat în această săptămână
Horoscop 31 octombrie 2020. Fecioarele pot ajunge foarte ușor la concluzii greșite, dintr-o grabă nejustificată
HOROSCOP
Horoscop 31 octombrie 2020. Fecioarele pot ajunge foarte ușor la concluzii greșite, dintr-o grabă nejustificată
Cine este tâlharul care a ucis o femeie pe stradă, la Timișoara și i-a furat telefonul și portofelul
Știrileprotv.ro
Cine este tâlharul care a ucis o femeie pe stradă, la Timișoara și i-a furat telefonul și portofelul
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani
Telekomsport
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani