De Iulian Budușan,

Grupul Volkswagen a anunțat închiderea temporară a tuturor fabricilor din Europa, începând cu producția din Italia, Portugalia, Slovacia și Spania în această săptămână.

“2020 va fi un foarte dificil. Pandemia de coronavirus produce provocări operaționale și financiare pe care nu le cunoaștem deocamdată,” a spus CEO-ul Herbert Diess.

Toate brandurile grupului Volkswagen vor suspenda temporar producția din Europa, din cauza coronavirusului, după cum a anunțat șeful companiei.

Până la sfârșitul săptămânii, vor fi închise fabricile VW din Spania, Portugalia și Slovacia, respectiv unitățile Lamborghini și Ducati din Italia. Ulterior, și celelalte uzine din grup vor fi închise.

Potrivit nemților, cele mai multe fabrici ale grupului vor fi închise timp de două sau trei săptămâni.

“2020 va fi un foarte dificil. Pandemia de coronavirus produce provocări operaționale și financiare pe care nu le cunoaștem deocamdată,” a spus CEO-ul Herbert Diess.

Volkswagen, care deține mărci precum Skoda, Audi, Porsche sau Bugatti, a livrat 10,8 milioane de vehicule clienților în 2019, mai mult decât oricare alt producător auto. Aproximativ 44% din cei 668.000 de angajați ai grupului locuiesc în Germania, unde compania este o forță de în imensul sector al producției auto din țară.

Cu 40 de cazuri COVID la personal, managerul Spitalului Universitar spune că ”șefii de secție nu se înțeleg unii cu alții” și a decis ”imixtiune militară”
Recomandări

Cu 40 de cazuri COVID la personal, managerul Spitalului Universitar spune că ”șefii de secție nu se înțeleg unii cu alții” și a decis ”imixtiune militară”

 

Nemții nu primii din Europa care închid fabricile ca urmare a coronavirusului. Fiat Chrysler, Peugeot-PSA și Renault au anunțat luni închiderea a 35 de unități de producție în toată Europa, în timp ce autoritățile regionale și naționale au impus restricții severe asupra călătoriilor și vieții publice. Împreună, cele trei companii au vândut anul trecut aproximativ 12 milioane de automobile. Toyota, al doilea mare producător auto din lume după Volkswagen, a declarat marți că a oprit operațiunile la două fabrici din Franța și Portugalia.

14 milioane de locuri de muncă europene în joc

Închiderea uzinelor auto din Europa ilustrează modul în care impactul crizei COVID-19 asupra industriei este global. Pandemia a dus deja la închideri din fabrici și la o scădere accentuată a vânzărilor de vehicule în China. Sectorul auto se află în centrul industriei prelucrătoare din Europa și angajează, direct și indirect, aproape 14 milioane de oameni, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

Interviu cu infirmiera care s-a enervat după ce Arafat a spus la Antena 3 că nu au nevoie de echipament: ”Afirmația lui Raed Arafat e de o inconștiență pură”
Recomandări

Interviu cu infirmiera care s-a enervat după ce Arafat a spus la Antena 3 că nu au nevoie de echipament: ”Afirmația lui Raed Arafat e de o inconștiență pură”

 

Marți, Volkswagen a spus că majoritatea fabricilor sale din China s-au redeschid, doar două fiind încă închise după ce țara a impus restricții dure asupra călătoriilor și activității de afaceri la începutul acestui an pentru a combate focarul inițial al virusului.

Cu toate acestea, perspectivele pentru Volkswagen rămân extrem de incerte. Frank Witter, directorul financiar al companiei, a declarat marți că nu este sigur „cât de sever sau pentru cât timp” ar afecta coronavirusul afacerile companiei și susține că este „aproape imposibil să se facă o prognoză”.

Închiderea uzinelor va produce efecte puternice asupra economiei germane, care, ca și restul Europei, se îndreaptă spre recesiune. Economia germană nu a crescut în ultimele trei luni din 2019, iar focarul de coronavirus a redus drastic speranțele unei reveniri la începutul acestui an.

6 pacienți pozitivi și un deces la centrul de dializă Fresenius din Ialomița. Autoritățile nu au anunțat nimic până acum
Recomandări

6 pacienți pozitivi și un deces la centrul de dializă Fresenius din Ialomița. Autoritățile nu au anunțat nimic până acum

 

O recesiune în plină desfășurare

Închiderile de fabrici, lanțurile de aprovizionare blocate și scăderea încrederii consumatorilor care însoțesc pandemia coronavirusului vor împinge industria auto într-o recesiune și mai profundă în acest an.

Numărul vehiculelor vândute pe marile piețe globale a scăzut cu aproximativ 4% la 90,3 milioane în 2019, potrivit analiștilor LMC Automotive. Aceasta a scăzut de la un vârf de 95,2 milioane în 2017.

Declinul vânzărilor face și mai dur pentru industrie generarea de fonduri necesare pentru a face față provocării uriașe de a reduce producția de motoare cu ardere internă și de a face față crizei climatice.

Primul focar de coronavirus a obligat deja mulți producători auto mondiali să închidă fabricile din China, cea mai mare piață mondială de vehicule. Datele publicate săptămâna trecută au arătat că vânzările în statul asiatic au scăzut cu aproape 80% în februarie față de anul precedent.

Citeşte şi:

Măsurile economice luate de țările cele mai afectate de pandemia de coronavirus. Ce a anunțat România

Analiză CNN: Recesiunea economică globală nu mai este o amenințare. Este aici

Băncile centrale din întreaga lume reduc dobânzile, după ce coronavirusul a început să paralizeze economiile

Temperatura la care noul coronavirus poate muri în doar câteva minute, în condiții de laborator
GSP.RO

Temperatura la care noul coronavirus poate muri în doar câteva minute, în condiții de laborator

Horoscop 6 aprilie 2020. Leii pot deveni ușor un exemplu pentru cei din jur
HOROSCOP

Horoscop 6 aprilie 2020. Leii pot deveni ușor un exemplu pentru cei din jur