Trebuie regândit tot proiectul
Din păcate, boacăna nu are o explicaţie raţională. O asemenea lucrare se face pe baza unui proiect bine studiat, realizat nu numai pe baza planurilor cadastrale, ci şi cu aparatură performantă.
Mai pe româneşte, există posibilitatea de a radiografia subteranul pentru a se vedea ce şi unde se poate săpa, prin magnetometrie, de exemplu. Cu alte cuvinte, principala vină este a proiectantului. De asemenea, şantierul are la dispoziţie serviciile unor consultanţi de specialitate din partea Primăriei Capitalei.
Pe scurt: este imposibil să greşeşti în asemenea hal. Ce este de făcut? Trebuie regândit proiectul, apoi reobţinute avizele, relocată infrastructura etc. Iar aceste lucruri nu se pot face mai repede de doi ani, în cel mai optimist scenariu!
Se pierd 18,9 milioane de euro, bani europeni
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – str. Niţu Vasile şi va avea o lungime în subteran de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.
În martie 2015, peste garniturile de metrou a căzut cimentul turnat la pasajul rutier subteran Piaţa Sudului
Proiectul prevede şi construirea mai multor pasaje pietonale. Lucrarea costă 28,3 milioane de euro, din care UE dă 18,9 milioane de euro, dacă lucrarea va fi gata până în iulie 2016 – lucru foarte puţin probabil.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro