Două poduri suspendate, patru străzi care se întâlnesc într-un colț al sectorului 6. Sub pasajul Basarab, intersecția dintre șoseaua Orhideelor, Splaiul Independenței, bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea) și șoseaua Grozăvești a fost punctul roșu al traficului bucureștean pe 2021.

Nu e singura intersecție în care au loc multe accidente. Poliția Rutieră a transmis către ziar lista celor mai periculoase 15, dintr-un total de 50 de zone „vulnerabile” din traficul bucureștean. 

„Accidentele sunt mult mai multe” 

Conform autorităților, cauzele accidentelor în cele 15 puncte negre din București au fost:

  1. Neacordare prioritate vehicule : 23;
  2. Neacordare prioritate pietoni : 16;
  3. Traversări pietonale neregulamentare : 4;
  4. Nerespectare semnificație semafor: 1;
  5. Nerespectare distanță între vehicule: 4;
  6. Viteză neadaptată la condițiile de drum: 3.

„Accidentele sunt mult mai multe, însă, în general, accidentele petrecute pe fond de viteză nu se întâmplă într-un singur loc. Un exemplu elocvent este ultimul, cel în care un tânăr a murit pe șoseaua Olteniței, la începutul lunii septembrie, intrând într-un refugiu de tramvai care nu era într-o intersecție. Sunt șanse destul de mici ca într-un an calendaristic să aibă loc două accidente acolo”, spune un specialist în condus defensiv.

Ce nu s-a văzut la TV la Consiliul PNL. Liberalii încep cu stângul campania prezidențială: demoralizați, dezorganizați, dar puși pe glume
Recomandări
Ce nu s-a văzut la TV la Consiliul PNL. Liberalii încep cu stângul campania prezidențială: demoralizați, dezorganizați, dar puși pe glume

Numărul accidentelor grave din București este de 378. În urma acestora au murit 63 de persoane, 323 au fost rănite grav, iar 66 au fost rănite ușor.

Cauzele principale au fost: traversare neregulamentară, neacordare prioritate pietoni, viteză neadaptată la condițiile de drum, neacordare prioritate vehicule.

Una singură e în centrul orașului

Libertatea a bifat cele 15 intersecții într-un drum făcut cu mașina pe parcursul a patru ore, în intervalul orar 11.00-15.00. A fost un drum anevoios, printre claxoane și trafic, chiar dacă momentul nu s-a încadrat în timpul orelor de vârf.

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Harta celor 15 intersecții | Grafică: Ion Mateș / Libertatea

În aceste puncte negre au avut loc 51 de accidente, soldate cu 102 victime. Dintre acestea, o persoană a murit, iar 101 au fost rănite grav sau au suferit răni ușoare. 

Cele mai periculoase intersecții se regăsesc în toate sectoarele Capitalei. 

Sectorul 1

1. Intersecția bd. Bucureștii Noi/șos. Chitilei/Cal. Griviței

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Intersecția bd. Bucureștii Noi/Șos. Chitilei/Cal. Griviței | Captură Google Earth
„Violentul” și „Vizitatorul”, cazurile care au pus pe jar Securitatea din Timiș în ultimii ani ai comunismului
Recomandări
„Violentul” și „Vizitatorul”, cazurile care au pus pe jar Securitatea din Timiș în ultimii ani ai comunismului
  • accidente  – 4;
  • victime –  5 răniți ușor;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Intersecția bd. Bucureștii Noi/șos. Chitilei/Cal. Griviței

O bifurcație celebră în București, cu cel mai cunoscut drum care duce spre Târgoviște, imediat după ieșirea de sub podul Constanța. 

2. Str. Luigi Cazzavillan/str. General Mathias Berthelot

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Luigi Cazzavillan/str. General Mathias Berthelot | Captură Google Earth
  • accidente – 4;
  • victime – 1 rănit grav;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Luigi Cazzavillan/str. General Mathias Berthelot
Asistenții maternali, condiție nouă pentru a putea activa. Dramele pe care le poate naște modificarea: „Ne gândim la interesul superior al copilului”
Recomandări
Asistenții maternali, condiție nouă pentru a putea activa. Dramele pe care le poate naște modificarea: „Ne gândim la interesul superior al copilului”

Singura intersecție inclusă în top și aflată în centrul Capitalei. E vorba de două artere secundare extrem de circulate.

Sectorul 2

3. Bd. Lacul Tei, nr. 67        

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Lacul Tei, nr. 67 | Captură Google Earth
  • accidente – 4;
  • victime – 4 răniți ușor;
  • cauza – neacordare prioritate pietoni.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Lacul Tei, nr. 67

Prima trecere de pietoni periculoasă este pe bd. Lacul Tei, aproape de stația STB Luigi Galvani. „Drumul este foarte drept, nu există semafor, șanse mari de accidente”, spune un specialist.

4. Str. Câmpul cu Narcise/str. Lăicerului

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Câmpul cu Narcise/str. Lăicerului | Captură Google Earth
  • accidente – 5;
  • victime – 6 răniţi ușor;
  • cauza – neacordare prioritate pietoni.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Câmpul cu Narcise/str. Lăicerului

Cel mai improbabil punct. Două străzi înguste din flancul stâng al Spitalului Fundeni, însă străzi cu vizibilitate redusă atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni. 

 5. Șos. Fundeni/șos. Colentina/str. Gherghiței

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Fundeni/șos. Colentina/str. Gherghiței | Captură Google Earth
  • accidente – 4;
  • victime – 3 răniți ușor, un rănit grav;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Fundeni/șos. Colentina/str. Gherghiței

Un punct aglomerat de pe hartă, în care multe mașini vin de pe strada Gherghiței, cea în care „se varsă” autostrada A3 Ploiești – București. 

6. Șos. Pantelimon/șos. Morarilor

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Pantelimon/șos. Morarilor | Captură Google Earth
  • accidente – 5;
  • victime – 5 răniți ușor, 2 răniți grav;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Pantelimon/șos. Morarilor

Altă zonă aglomerată din sud-estul Bucureștiului, în cartierul Pantelimon, unde un gard dărâmat a rămas martorul tăcut al unui accident.

Sectorul 3

7. Bd. Theodor Pallady/str. Balta Albina 

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Theodor Pallady/str. Balta Albina | Captură Google Earth
  • accidente – 5;
  • victime – 5 răniți ușor, o persoană decedată;  
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru

Un punct în care mașinile care vin cu viteză de pe Autostrada Soarelui, A2, intră în București prin cartierul Pallady. Străduța secundară de pe care ies mașini poate fi neglijată cu ușurință de șoferii abia coborâți de pe autostradă.

8. Bd. Unirii/str. Nicolae Teclu 

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Unirii/str. Nicolae Teclu | Captură Google Earth
  • accidente  – 6;
  • victime – 8 răniți ușor;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Unirii/str. Nicolae Teclu 

Nu departe de Pallady e o altă intersecție în care un drum secundar se întâlnește cu unul drept, pe care mașinile iau viteză. 

Sectorul 4

9. Str. Alunișului/str. Șoimuș

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Alunișului/str. Șoimuș | Captură Google Earth
  • accidente  – 5;
  • victime –  1 rănit grav și 7 răniți ușor;  
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Alunișului/str. Șoimuș

La fel ca în exemplul din sectorul 2, cele două străzi secundare din sectorul 4, aflate între Constantin Brâncoveanu și Giurgiului, sunt extrem de periculoase. Sunt marcate corespunzător, însă accidentele continuă din cauza neacordării priorității.

Sectorul 5

10. Șos. Alexandriei /șos. Antiaeriană

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Alexandriei /șos. Antiaeriană | Captură Google Earth
  • accidente – 4;
  • victime – 10 răniți ușor;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Șos. Alexandriei/șos. Antiaeriană

O intersecție extrem de aglomerată de la ieșirea din București către Alexandria și către Măgurele (jud. Ilfov).

11. Str. Zețarilor/STB Baciului        

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Zețarilor/STB Baciului | Captură Google Earth
  • accidente  – 5;
  • victime – 6 răniți ușor, unul rănit grav;
  • cauza – neacordare prioritate pietoni.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Str. Zețarilor/STB Baciului

A doua trecere de pietoni unde se întâmplă accidente foarte des este una din Ferentari, aproape de depoul Zețari.   

Sectorul 6

12. Pod Grozăvești – Splaiul Independenței/șos. Grozăvești/șos. Orhideelor/bd. Vasile Milea

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Pod Grozăvești – Splaiul Independenței/șos. Grozăvești/șos. Orhideelor/bd. Vasile Milea | Captură Google Earth
  • accidente  – 9;
  • victime – 2 răniți grav și 15 răniţi uşor;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Pod Grozăvești – Splaiul Independenței/șos. Grozăvești/șos. Orhideelor/bd. Vasile Milea

Cel mai periculos loc atât din punct de vedere al numărului de accidente, nouă, cât și din cel al victimelor, 17, două dintre acestea rănite grav. 

13. Bd. Iuliu Maniu/șos. Virtuții/str. Lujerului 

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Iuliu Maniu/șos. Virtuții/str. Lujerului | Captură Google Earth
  • accidente  – 4 + 4;
  • victime – 8 răniţi ușor;
  • cauza – neacordare prioritate vehicule și traversare neregulamentară pietoni.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Iuliu Maniu/șos. Virtuții/str. Lujerului 

Bulevardul Iuliu Maniu este coșmarul șoferilor care încearcă să iasă către autostrada A1 București – Pitești. Iar cea mai mare intersecție, cea de la stația de metrou Lujerului, e o altă mărturie pentru temerile conducătorilor auto. 

14. Bd. Timișoara/str. Brașov/str. Lujerului 

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Timișoara/str. Brașov/str. Lujerului | Captură Google Earth
  • accidente – 4;
  • victime – 4 răniţi ușor;
  • cauza – neacordare prioritate pietoni.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Timișoara/str. Brașov/str. Lujerului 

Strada Lujerului e singura care apare de două ori în topul negru. Dincolo de pasajul omonim, intersecția de la un mare mall bucureștean e și ea cunoscută pentru accidentele în care sunt implicați pietoni.

15. Bd. Ghencea, nr. 32-36 

Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Ghencea, nr. 32-36 | Captură Google Earth
  • accidente – 5;
  • victime – 7 răniţi ușor;
  • cauza – nerespectare distanță între vehicule.
Harta „intersecțiilor negre” din traficul bucureștean. Una singură e în centru
Bd. Ghencea, nr. 32-36

Capătul tramvaiului 41 din Ghencea e paralel cu un bulevard plin de treceri de pietoni semaforizate. Conform statisticilor poliției, de multe ori, mașinile prind viteză și, din cauza nerespectării distanței dintre ele, se ciocnesc la al doilea semafor din serie, cel din fața blocurilor Ghencea 32-36.

Drumul crucilor 

România este fruntașă în topul sumbru al accidentelor rutiere, produse atât în orașe, cât și în afara lor, la nivel european. Vara trecută, Libertatea a făcut un experiment jurnalistic pe unul dintre cele mai sângeroase drumuri nu doar din România, ci și din Europa: Drumul Național 2 (European 85), cel care este un cimitir. 

Parcurs lent, în două zile, filmezi cum, dintr-o bandă și jumătate de circulație pe sens, o bandă e rezervată crucilor care comemorează victimele accidentelor de circulație. Sunt mai multe cruci decât kilometri, iar pe unele cruci sunt mai multe nume, după cum nu toate victimele au cruce. 285 de cruci pe sensul București – Bacău și 279 de cruci când străbați invers drumul din Bacău la București. Puteți vedea această hartă, aici

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Denisa, una dintre cele două victime ale Şacalului, a fost înmormântată. Băiatul ei încă nu știe că mama lui a murit
Știrileprotv.ro
Denisa, una dintre cele două victime ale Şacalului, a fost înmormântată. Băiatul ei încă nu știe că mama lui a murit
Sătulă de critici, Bianca Drăgușanu a răbufnit și a postat imagini fără machiaj! Niciodată nu a mai fost văzută așa, val de reacții
Viva.ro
Sătulă de critici, Bianca Drăgușanu a răbufnit și a postat imagini fără machiaj! Niciodată nu a mai fost văzută așa, val de reacții
A prins-o ploaia și toată lumea i-a văzut părul natural. Bianca Drăgușanu: „Așa mă transform când mă prinde ploaia”
Libertateapentrufemei.ro
A prins-o ploaia și toată lumea i-a văzut părul natural. Bianca Drăgușanu: „Așa mă transform când mă prinde ploaia”
Bancnota din România din 1989 care costă mai mult decât Dacia Duster III hybrid nouă. Dacă o ai în casă, ai șansa să te îmbogățești peste noapte
FANATIK.RO
Bancnota din România din 1989 care costă mai mult decât Dacia Duster III hybrid nouă. Dacă o ai în casă, ai șansa să te îmbogățești peste noapte
Sportul i-a schimbat viața. Dezvăluiri emoționante ale Iulianei Pepene: „În urmă cu trei ani, am aflat că sufăr de boala Graves, dar după un an de mers la sală, am analizele perfecte și nu mai iau pastile”
GSP.RO
Sportul i-a schimbat viața. Dezvăluiri emoționante ale Iulianei Pepene: „În urmă cu trei ani, am aflat că sufăr de boala Graves, dar după un an de mers la sală, am analizele perfecte și nu mai iau pastile”
Cele șase zodii care vor avea noroc triplu în următoarele 6 luni. Vine perioada lor de aur, Berbecii și Balanțele, printre cele mai avantajate
FANATIK.RO
Cele șase zodii care vor avea noroc triplu în următoarele 6 luni. Vine perioada lor de aur, Berbecii și Balanțele, printre cele mai avantajate
CUPLUL ANULUI în lumea mondenă! Și-a făcut iubită moldoveancă, mai tânără decât fiica lui! Avem imaginile! FOTO
Unica.ro
CUPLUL ANULUI în lumea mondenă! Și-a făcut iubită moldoveancă, mai tânără decât fiica lui! Avem imaginile! FOTO
S-a aflat cum a ajuns la Dinamo autocarul pe care l-a folosit şi FCSB, după ce fanii "câinilor" au izbucnit! Prima explicaţie: "Este adevărat" | FOTO
Orangesport.ro
S-a aflat cum a ajuns la Dinamo autocarul pe care l-a folosit şi FCSB, după ce fanii "câinilor" au izbucnit! Prima explicaţie: "Este adevărat" | FOTO
Inundaţii în Galaţi: bilanţul morţilor a ajuns la 6. Trupul unui bărbat dispărut ieri în Pechea a fost purtat de ape 6 kilometri: "Tati, vino că este un om mort"
Observatornews.ro
Inundaţii în Galaţi: bilanţul morţilor a ajuns la 6. Trupul unui bărbat dispărut ieri în Pechea a fost purtat de ape 6 kilometri: "Tati, vino că este un om mort"
Horoscop 15 septembrie 2024. Vărsătorii au parte de o zi pe gustul lor pentru că le aduce un sentiment de libertate de care le-a fost dor
HOROSCOP
Horoscop 15 septembrie 2024. Vărsătorii au parte de o zi pe gustul lor pentru că le aduce un sentiment de libertate de care le-a fost dor

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI