MENIU CAUTĂ
, de Alexandra Nistoroiu

Institutul Reuters a sesizat schimbarea Libertatea: „Echipa de investigații deschide dezbateri importante, prin social media”

Distribuie

Într-un nou raport despre presa digitală, Institutul Reuters remarcă Libertatea pentru felul în care foloseşte reţelele sociale în dialogul cu publicul.

”Libertatea, un ziar generalist deţinut de grupul elveţian Ringier, şi-a schimbat treptat poziţiile editoriale înaintea alegerilor. Noua echipă de investigaţie foloseşte social media în promovarea materialelor şi a reuşit să deschidă dezbateri importante”, arată Digital News Report în secțiunea despre România, realizată în colaborare cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București.

Publicat miercuri de Institutul Reuters şi Universitatea Oxford, Digital News Report este cel mai important raport global, multi-anual, despre publicul digital de știri.

Studiul este realizat pe baza chestionarelor online. Concluziile generale sunt relativ triste: în foarte puţine ţări a crescut uşor interesul pentru plata ştirilor online (ca abonament, cotizaţie de membru sau donaţie). De asemenea, este în creştere numărul celor care evită ştirile în mod constant, pentru că le consideră depresive sau îi fac să se simtă neputincioşi.  

Doar 35% dintre români au încredere în presă

”În plină criză de încredere în partidele şi instituţiile vechi, românii şi-au asumat să rezolve ei înşişi problemele ţării, cu ajutorul redacţiilor mainstream şi al proiectelor jurnalistice independente”, aşa începe capitolul despre România din raportul Institutului Reuters.

”Totuşi încrederea generală în ştiri a scăzut cu 7% faţă de 2018, ca efect al unei puternice furtuni care a lovit media românească în perioada electorală foarte intensă”, continuă raportul.

Practic, doar 35% dintre români au declarat că au încredere în presă, dar acest lucru este influenţat direct de faptul că studiul a fost realizat în perioada preelectorală.

Redacţiile echilibrate, preferate de publicul din România

Facebook rămâne principala poartă de intrare pentru ştiri în România, fiind preferată de 68% dintre respondenţi.

Conţinutul puternic polarizat îndepărtează audienţele digitale de anumite branduri de media, pe când redacţiile echilibrate tind să fie preferate de cititorii din mediul online, concluzionează cei de la Reuters.

Studiul integral poate fi descărcat de AICI.

Citește mai multe despre Reuters pe Libertatea.

Comentarii