De la 1 iulie, anumite autobuze circulă pe liniile de tramvai. Este vorba despre autobuzele liniilor 135, pe Mihai Bravu, între Calea Vitan și Piața Iancului, 330, de la Dristor până la Piața Iancului, și 182, pe Ștefan cel Mare – Nicolae Titulescu, între Dorobanți și Banu Manta.
După numai două zile de la această decizie, au apărut şi primele probleme în traficul bucureştean, fiindcă masticul turnat pe lângă şina de tramvai s-a topit.
Într-un interviu pentru Libertatea, directorul STB, Alexandru Kansou, a anunțat că nu se va renunța la idee.
– Domnule Kansou, călătorii reclamă că este un haos în București, după ce unele autobuze au mers pe linia de tramvai, care este poziția dumneavoastră?
– Înainte să apară problema masticului, foarte mulți au fost încântați de idee. În prima zi, am primit mesaje că este chiar o diminuare a timpului petrecut în trafic. Nu chiar timpul pe care îl doream noi, dar majoritatea erau încântați. Mă refer la participanții în trafic. Acum, au intervenit probleme tehnice și doar ieri am avut un blocaj de 45 de minute.
– Bun, ce se poate face pentru a se remedia problema?
– Masticul va fi înlocuit, este un consumabil. Colegii mei de la tehnic au spus că există soluții.
– Ce înseamnă ca timp, ca durată?
– Cred că în câteva zile. Să știți că am avut probleme cu masticul și pe căile de rulare unde nu circulă autobuze.
– Și dacă înlocuiți într-un loc masticul, iar apoi se topește în altă parte din cauza temperaturilor ridicate…
– Pe noi ne interesează să nu se mai întâmple fix pe unde trec autobuzele, ca să nu se ia masticul pe roți și să fie întins pe calea de rulare. Au mai fost situații și în trecut, dar nu au fost vizibile, pentru că nu a fost întins acel mastic, pentru că nu trecea autobuzul.
La Bruxelles, în Belgia, foarte multe trasee sunt de acest gen. Și la Amsterdam, în Olanda, la fel. Deci nu am revoluționat noi traficul bucureștean. Mai mult, acest proiect a primit aviz în Parlament, s-a schimbat legislația.
Alexandru Kansou, directorul STB:
– Credeți că soluția ca autobuzele să treacă vara pe șina de tramvai a fost inspirată?
– Dacă am fi avut o soluție… Dacă am fi știut dinainte, vă dați seama că o aplicam înainte, că doar nu voiam să încurcăm lucrurile sau să fim criticați de populația Bucureștiului.
– Veți renunța la această idee?
– Noi nu am vrea să renunțăm la această idee, însă va trebui să optimizăm și să găsim toate rezolvările ca să nu avem reclamații și să nu fie inconfortabil pentru cetățeni. Vrem să facem lucuri bune, nu să fim huliți. Vreau să vă mai spun ceva.
– Vă ascult.
– Dacă vatmanii noștri respectă viteza cu care se intră în stație, nu ar trebui să fie nicio problemă. Că nu ai voie să intri în stație cu mai mult de 5 kilometri pe oră. Este un lucru de manual, pe care îi învață instructorii.
Numărul pasagerilor de pe Aeroportul Otopeni s-a dublat de pe o zi pe alta. “Încep vacanțele”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/12/3f95cb86b76768fda6e0734465b0ffe6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/11/5e143f14eee05e625b464209606fa743.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/12/cea34e01eca1d6f7280b3f91c38d081e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/11/1c1a254c19a7f28a37890bc2be87860f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/12/92e239a613496e304defbde66fbfdcb2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/09/9ba679a0871c18e802778404a345a2ae.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/2021/4/06/bfb32cc860da26b6f0416de7339c613e.jpg)