Printre problemele prezentate și dezbătute de dascăli au fost: metode clasice și moderne folosite în lecțiile de istorie în vederea eficientizării învățării; elemente de istorie locală care pot fi valorificate în lecțiile de istorie; studierea istoriei prin intermediul legendelor; aplicații, instrumente și platforme educaționale utilizate în lecția de istorie.
Au urmat exemple de jocuri didactice pentru consolidarea noțiunilor și cunoștințelor istorice, dar și educația nonformală – proiectul educațional „Prin trecut spre viitor”, care a fost implementat la Școala Gimnazială Tichilești.
Au prezentat materiale cadre didactice de laȘcoala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu”, Școala Gimnazială „I.L. Caragiale” și Colegiul Național Pedagogic „D. Panaitescu Perpessicius”.
Din partea instituției gazdă, muzeograful Viorica Preda a fost ghid în dezlegarea misterelor Muzeului de Istorie „Carol I” și a prezentat modalități de implicare a muzeului în activitățile didactice sau tipuri de activități care se pot desfășura în parteneriat.
De asemenea, un grup de elevi talentați ai Școlii Gimnaziale „I.L. Caragiale” și ai Colegiului Național „D.P. Perpessicius” a prezentat sceneta „Copilăria de azi”, scrisă de Lică Barbu special pentru acest eveniment.
Activitatea a fost coordonată de inspectorul pentru învățământ primar, prof. Ecaterina Bonciu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro