Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a admis 104 proiecte de manuale şcolare, în urma procedurii de licitaţie deschisă, fiind respinse 72. Licitaţia a fost organizată pentru manualele claselor I-VII, informează Ministerul Educaţiei.
„Ca urmare a derulării procedurii de licitaţie deschisă în vederea asigurării manualelor şcolare, în anul şcolar 2019 – 2020, pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în calitate de autoritate contractantă, a comunicat ofertanţilor astăzi, 13 iunie 2019, rezultatele evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor depuse. Astfel, au fost admise 104 proiecte de manuale şcolare şi respinse 72. Din cele 72 de proiecte, 17 au fost respinse ca fiind „neconforme” şi 55 au fost respinse, având mai puţin de 95 puncte. Aceste rezultate au fost comunicate ofertanţilor, care au dreptul de a contesta rezultatele în termen de 10 zile de la primirea comunicării”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Potrivit sursei citate, licitaţia a fost lansată pentru manualele de clasa a VII-a, dar şi pentru manualele şcolare necesare elevilor din clasele I-VI pentru care, fie nu au existat oferte în anii trecuţi, fie acordurile cadru încheiate în urma achiziţiilor anterioare au încetat, relatează Agerpres.
„Ofertanţii au depus 176 proiecte de manuale şcolare. Au fost înscrise oferte pentru toate disciplinele din trunchiul comun pentru clasa a VII-a şi pentru o bună parte din disciplinele de clasa a VI-a rămase neofertate în anul 2018. Nu au fost depuse oferte pentru disciplinele care presupun un tiraj redus al manualelor şcolare. Pentru titlurile de manuale şcolare pentru care nu s-au primit oferte, MEN aplică prevederile art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu Metodologia de achiziţie a manualelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar, Anexa nr. 3 a OMEN nr. 3103/2019”, mai arată sursa citată.
În vederea evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor de manuale şcolare au fost cooptaţi, prin apel public, în calitate de experţi, profesori din învăţământul superior sau preuniversitar, care au titlul ştiinţific de doctor sau cel puţin gradul didactic I.
Evaluarea calităţii ştiinţifice a conţinutului fiecărui proiect a fost realizată de către cinci experţi cooptaţi.
Conform metodologiei, un proiect de manual şcolar poate fi acceptat, dacă întruneşte minimum 95 de puncte din 100 de puncte posibile, informează Ministerul.
Pentru asigurarea unor manuale şcolare de calitate, prin OMEN nr. 3103/2019 au fost regândite punctajele aferente descriptorilor de calitate, astfel încât evaluarea s-a centrat pe criterii precum corectitudinea manualului din punct de vedere ştiinţific, corelarea cu programa şcolară, adecvarea conţinutului la vârsta elevului etc.
„Până la finalizarea procedurilor prevăzute de Metodologia de achiziţie a manualelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMEN nr. 3103/2019, toate comunicările se vor efectua exclusiv cu ofertanţii, acestea nefiind publice”, se mai arată în sursa citată.
Ministrul Educației Naționale (MEN), Ecaterina Andronescu, a anunțat – la mijlocul lunii martie – lansarea licitaţiei pentru manualele şcolare.
Citește și:
Onorarii brute de până la 45.000 de lei pentru autorii manualelor unice, pline de greșeli
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro