Mergi direct la conținut »
Linii RATB către localitățile din Ilfov. Primăria Capitalei are în vedere 56 de noi trasee preorășenești
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Linii RATB către localitățile din Ilfov. Primăria Capitalei are în vedere 56 de noi trasee preorășenești

Linii RATB către localitățile din Ilfov. Primăria Capitalei are în vedere 56 de noi trasee preorășenești

Linii RATB către localitățile din Ilfov. Consiliul General al Municipiului Bucureşti analizează, miercuri, posibilitatea de a introduce 56 de linii de transport public, care să facă legătura între Bucureşti şi localităţile importante din judeţul Ilfov.

Pe ordinea şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), de miercuri, primarul general al Capitalei a introdus proiectul de înfiinţare a 56 de noi linii de transport public. Acestea ar urma să lege cartierele mari ale Bucureştiului de localităţile importante din judeţul Ilfov.

,,Luând în considerare condiţiile socio-economice actuale şi ţinând cont de principiul continuităţii serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov, iar pentru întocmirea de acte adiţionale este necesar ca proiectul să fie adoptat în regim de urgenţă”, se arată în expunerea de motive a proiectului, semnată de Gabriela Firea.

Conform proiectului de hotărâre, între zona Republica, din Bucureşti, şi localitatea Dobroeşti, din judeţul Ilfov, ar urma să circule linia 400, care va fi deservită de două autobuze, va avea 23 de staţii şi pe percursul unei zile vor fi efectuate cel mult 26 de curse.

Cel mai lung traseu va fi cel al liniei 444, între Piaţa Presei, din Capitală, şi localitatea Micşuneşti-Moară, care va avea 50 de kilometri lungime, 48 de staţii, va fi deservit de două autobuze, care vor face cel mult opt curse într-o zi.

Localităţile care ar urma să fi conectate de Capitală prin autobuzele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) sunt Brăneşti, Danubiana, Pantelimon, Chiajna, Cornetu, Domneşti, Afumaţi, Bălăceanca, Petrichioaia, Leordeni, Sitaru, Moara Vlăsiei, Ştefăneşti, Vidra, Berceni, Zurbaua, Chitila, Jilava, Dascălu, Pruni, Tegheş, Islaz, Şindriliţa, Dărăşti, Agropol, Bragadiru, Clinceni, Siliştea Snagovului, Dimieni, Gruiu, Ciolpani, Sitaru, Otopeni, Baloteşti, Vârteju, Găneasa, Măgurele, Dârvari, Tanganu, Buftea, Cernica, Glina, 1 Decembrie, Vidra, Tunari şi Periş.

Replica la care a cedat Gheorghe Dincă: „Ori mor eu, ori mori matale”
Recomandări

Replica la care a cedat Gheorghe Dincă: „Ori mor eu, ori mori matale”

Preţul unui bilet va fi de 1,50 lei, sau vor fi disponibile trei tipuri de abonamente lunare: pentru o linie – 35 de lei, pentru două linii – 95 de lei, iar pentru toate liniile – 125 de lei.

De asemenea, tot acest proiect propune şi prelungirea liniilor 138 (cartier Militari – Piaţa 21 Decembrie 1989), 178 (cartier Militari – Sala Palatului), 236 (Divertiland – Spitalul Universitar) şi 302 (Ghencea – cartier Fortuna), până la limita municipiului Bucureşti, urmând ca staţiile de la capătul traseelor să fie în judeţul Ilfov. Preţul unei călătorii pe aceste rute va rămâne neschimbat – 1,3 lei. Mai mult, bucureștenii vor avea internet wireless gratuit în mijloacele de transport RATB.

Linii RATB către localitățile din Ilfov. COTAR se opune

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) se opune acestei iniţiative, care susţine că introducerea acestor linii RATB ar putea duce la falimentul operatorilor privaţi.

Adrian Sina, „Ambasador” pentru armata pakistaneză. Postarea jignitoare pusă pe Instagram
Recomandări

Adrian Sina, „Ambasador” pentru armata pakistaneză. Postarea jignitoare pusă pe Instagram

„Doamna primar general precum și consilierii generali ar trebui să ştie că prin iniţiativa extinderii liniilor RATB ar putea falimenta firmele care operează actualmente pe aceste rute, iar astfel va afecta nu doar afacerile private, pentru care ar putea răspunde în faţa instanţei de judecată, ci şi bugetul statului şi bugetul PMB. Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, a precizat, într-un comunicat de presă remis Mediafax, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

“În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câştigat licitaţiile pentru a opera pe liniile Bucureşti-Ilfov”, a mai spus Vasile Ştefănescu.

De asemenea, reprezentanţii COTAR susţin că s-a putut constata că sute de mijloace de transport ale RATB sunt vandalizate anual şi fie necesită reparaţii foarte costisitoare, de la bugetul Primăriei Capitalei, fie sunt ţinute în garajele RATB, din lipsa fondurilor pentru reparaţii, ceea ce ar însemna că toate costurile calculate iniţial chiar s-ar putea dubla. Cum răspunde RATB acuzațiilor privind privind insecuritatea vehiculelor din trafic și punerea în pericol a călătorilor.

Close
Închide
  Close