Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, miercuri, în şedinţa de Guvern, că românii vor plăti și anul viitor aceleaşi impozite pe proprietate, decizia aplicării unui nou mod de calcul fiind amânată până în 2026.
„Anul viitor românii plătesc aceleaşi impozite pe proprietate. Am amânat până la 1 ianuarie 2026 aplicarea noului mod de calcul a valorii impozabile pentru clădiri, pe baza valorii din studiile de piaţă”, a precizat, miercuri, şeful Executivului, înainte de ședința de guvern.
Astfel, mai bine de un an, finanțele au timp să-și facă o structură specializată, a mai spus premierul.
„Până atunci, Ministerul Finanţelor trebuie să îşi construiască o structură specializată, iar Agenţia de Cadastru are obligaţia de a furniza date către această structură”, a adăugat Marcel Ciolacu.
În context, premierul a mai spus că va exista şi un calendar de creştere graduală a accizelor la bere, pentru o mai bună predictibilitate.
„Alte veşti bune vin în privinţa accizei la bere. Până acum, nivelul accizelor la bere se actualiza la 1 ianuarie cu inflaţia pe ultimele 12 luni, calculată în septembrie anul anterior. Propunem un alt model de calcul, de fapt unul cerut de industrie: un calendar de creştere graduală a accizelor la bere pentru o mai bună predictibilitate”, a mai anunţat Ciolacu.
K476 23.10.2024, 18:05
Impozitul pe proprietate este de fapt chiria statului. Nu mai suntem proprietari suntem chiriasi. Doar un abuz al statului pentru ca poate. Daca nu platesti, te someaza ca iti ia proprietatea. Deci cum garanteaza si ocroteste Constitutia?