O campanie publicitara care sugereaza ca proprietarii de masini de teren sprijina terorismul, datorita consumului ridicat de combustibil, va incepe duminica in SUA.
,,Am ajutat la deturnarea unui avion,,, ,,Am contribuit la provocarea exploziei intr-o discoteca,,, ,,Si atunci, ce daca am nevoie sa rulez pe un teren accidentat?,, spun ,,americani obisnuiti,, in spotul publicitar care se incheie astfel: ,,Ce face automobilul vostru 4x4 pentru securitatea nationala?,,.
Intr-un alt spot din aceeasi campanie publicitara o benzinarie este descrisa in felul urmator: ,,Acesta este George. Iata benzina pe care George a cumparat-o pentru automobilul sau 4x4. Priviti tarile de unde compania a cumparat benzina si uitati-va la teroristii care primesc banii de fiecare data cand George isi face plinul la masina sa de teren,,.
Aceasta campanie, pe care mai multe canale de televiziune din SUA au refuzat s-o transmita din cauza controverselor carora le-ar putea da nastere, apartine asociatiei Detroit Project si a costat 50.000 $. ,,Cerem consumatorilor americani sa se gandeasca la efectele pe care masinile lor de teren, mari consumatoare de benzina, le au asupra politicii noastre externe,,, explica initiatoarea proiectului, Arianna Huffington, facand referire la cei 16 pana la 26 de litri de benzina pe care vehiculele de teren le consuma la 100 km parcursi. Vehiculele de tip 4x4 reprezinta la ora actuala 17,7% din piata auto din SUA potrivit datelor furnizate de institutul Wards, fata de 6,7% cat reprezentau in 1990 si 1,8% in 1980.