Cuprins:
Noua siglă Mercedes
Noua versiune a logoului prezintă steaua Mercedes într-un design plat și alb, renunțând la aspectul cromat și tridimensional anterior.
Această modificare subtilă poate fi observată în raportul anual al companiei, pe platformele de social media, în e-mailuri și pe anteturile oficiale.
Motivele schimbării
Mercedes-Benz a explicat pentru sursa citată: „Principalul obiectiv al actualizării designului nostru corporativ este simplificarea. Până acum, existau peste 20 de versiuni diferite ale stelei Mercedes-Benz pentru diverse utilizări.
Noul design are scopul de a moderniza și eficientiza imaginea brandului, fiind mai potrivit pentru era digitală. Versiunea plată funcționează mai bine pe ecrane, adaptându-se tendințelor actuale în design”.

Istoria logoului Mercedes
Steaua cu trei colțuri datează din 1909 și simbolizează viziunea Daimler de a produce motoare pentru uscat, apă și aer.
De-a lungul timpului, designul a suferit numeroase modificări, de la originalul auriu la varianta cu coroană de lauri, până la minimalismul actual.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_37af698838828869b1e1b8074a892088.webp)
În 2007, Mercedes a încercat pentru prima dată un logo plat, dar s-a revenit la varianta tridimensională în 2010, sub conducerea CEO-ului de atunci, Dieter Zetsche.
Reacții mixte
Noul logo a stârnit reacții diverse. Unii îl consideră modern și curat, în timp ce alții îl percep ca fiind prea simplist.
Cu toate acestea, Mercedes-Benz pare hotărât să-și actualizeze imaginea de brand pentru a se alinia cu viitorul electric reprezentat de modelele EQ.
Este important de menționat că, deși logoul corporativ s-a schimbat, emblema tridimensională argintie rămâne prezentă pe capotele, volanele și jantele mașinilor Mercedes.
Vânzări-record pentru Mercedes-Benz în România
Vânzările au urcat anul trecut cu 9,2% față de 2023. În total, au fost vândute cu 4.613 unități peste rezultatul din 2023, o treime dintre vehicule fiind electrificate (hibrid plug-in sau complet electric).
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d0ef0a283cc1be265c01c6c57a895fd3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bfb3b8675ac401fa9b627f2a66817c94.png)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_7b99ae7da4980a72c5581437ae66b63b.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_504ee18886cbbd6c02ec6c5c54a67344.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_3b2ddd42d866d833a6e31317846d6641.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a02e44b8f6707fcfb8f8921d528c3a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_5d065912cddec15dee9619cb0d479888.jpg)