MENIU CAUTĂ
31 Mai. 2017 13:30

Nadia Tătaru, despre drumul de la idee la primul 1 Iunie liber

Distribuie
În 12 ani de antreprenoriat, Nadia Tătaru a înțeles că lucrurile durabile se fac cu gândul la bucuria adusă părinților copiilor. Așa a făcut pasul decisiv pentru 1 Iunie zi liberă.

Am putea spune că noi, la eJobs, exersăm destul de des 1 Iunie la birou și fiecare reușită o sărbătorim negreșit cu ceva dulce. Exact ca în copilărie. Anul trecut a fost cu bomboane și cu voie bună de la companiile care au invitat la job părinții și copiii, pentru o zi cu desene pe asfalt, ateliere de creație și ateliere de pregătit ciocolata. În tot acest timp, în online, se viraliza una dintre cele mai inspirate inițiative: o zi întreagă, liberă pentru copii și părinți. Se întâmpla în GMP Group din care face parte și Itsy Bitsy FM, proiectul drag Nadiei Tătaru.

În 2005, împreună cu soțul său, Felix Tătaru, Nadia a pus bazele primului radio pentru copii și părinți din nevoia de a găsi o alternativă sănătoasă statului la televizor pentru junioara familiei. Și Itsy Bitsy s-a poziționat ca un spațiu de interacțiune, unde copiii se pot juca și învăța, iar părinții pot găsi atât un mijloc de relaxare, dar și informațiile de care au nevoie. Așa au prins contur și proiectele educative în care copiii învață să se joace alături de părinți. Apoi, din nevoia de a îmbunătăți experiențele alături de cei cei mici, dar și de cei mari, tot mai importante au fost studiile. Iar realitatea spune că părinții români reacționează când copiii lor au probleme de sănătate fizică, dar nu sunt preocupați de sănătatea emoțională a celor mici.

Nadia Tătaru a intuit că avem nevoie de minimum o zi oficială pentru a petrece timp de calitate alături de copii și de alte 364/365 de zile în care să le arătăm că putem face lucruri frumoase împreună. Mai întâi a pregătit 1 Iunie în GMP Group, invitând încă de acum 2 ani juniorii la birourile părinților pentru o zi de sărbătoare. Anul trecut, toți angajații GMP Group au fost liberi de 1 Iunie. Însă era nevoie de mai mult. De o zi liberă oficial pentru toți părinții și copiii, pe care să o planifice după bunul plac.

Astfel, în 2016, Nadia Tătaru împreună cu un grup de inițiativă (format din lideri de opinie, autorități, părinți, bloggeri) a început campania „1 Iunie zi liberă'. Campania a fost susținută de peste 30 de lideri de opinie, 40 de bloggeri și 180 copii  care au mers în Parlament. 200 de copii au făcut desene pe tema Cum mă simt împreună cu părinții și cum mă simt fără părinți lânga mine. Peste 17.500 de părinți au dat like paginii facebook.com/1iuniezilibera/ și peste 15.000 de părinți au venit însoțiți de copiii lor la evenimentul 1 Iunie 2016 organizat de Itsy Bitsy. Conform Studiului Național de Audiență (realizat de BRAT), 8.144.587 de persoane din publicul-țintă au fost expuse la mesajele educative ale campaniei. 

Acum, în toiul pregătirilor pentru primul 1 Iunie liber, Nadia Tătaru își amintește cu drag cum a ajuns aici și ce e de făcut pentru a avea timp de calitate cu juniorii chiar dacă programul e încărcat:

eJobs.ro: În ce a constat proiectul „1 iunie zi liberă' și care au fost pașii săi până la Parlament?

Nadia Tătaru: În primul rând, precizez că proiectul „1 Iunie zi liberă naţională' face parte din campania Itsy Bitsy de informare şi conştientizare a importanţei timpului de calitate părinte-copil.

Au fost mai mulţi paşi, pe care i-am făcut în această campanie: am identificat nevoia timpului de calitate părinte-copil la nivel naţional, în urma unui studiu din care am văzut că părinții și copiii au așteptări diferite unii de la ceilalți. Apoi, am găsit ideea puternică de transformare a zilei de 1 Iunie în zi liberă naţională, ca soluţie de atragere a atenţiei părinţilor asupra acestei nevoi a copiilor. Am cooptat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (A.N.P.D.C.A.) şi Asociaţia Părinţilor Isteţi, ca organizatori. Am constituit grupul de iniţiativă al campaniei, format din echipe de la Itsy Bitsy, GMP Advertising, Point Public Affairs, GMP PR, lideri de opinie (Andreea Marin, Virgil Ianţu, Tily Niculae), specialişti în parenting care au creat strategia campaniei şi, ulterior, au contribuit major la diseminarea mesajului. Au urmat discuțiile cu parlamentarii despre necesitatea iniţiativei legislative. Între timp, ne-am dedicat și promovării proiectului „1 Iunie zi liberă națională'. Am strâns o comunitate de susţinători pe facebook.com/1IunieZiLibera, am realizat emisiuni de parenting despre importanţa timpului de calitate-părinte copil.

De asemenea, am făcut o serie de vizualuri, spoturi radio şi video cu ajutorul şi bunăvoinţa GMP Advertising şi Go Studio. Am avut și promovare outdoor în Bucureşti, cu ajutorul  partenerilor noştri de la Euromedia. Pe 17 mai 2017, cu sprijinul Point Public Affairs, am susținut iniţiativa legislativă printre senatori și am organizat evenimentul „Parlamentul Copiilor'. Următorul moment important a fost 11 octombrie 2016, când am susținut iniţiativa legislativă printre deputaţi și am implicat copiii, beneficiarii adevăraţi ai acestei legi.

O altă acţiune care face parte din campania de informare şi conştientizare a importanţei timpului de calitate părinte-copil este demersul pe care Itsy Bitsy, împreună cu A.N.P.D.C.A. şi Asociaţia Părinţilor Isteţi, l-a făcut cu succes la Consiliul Naţional al Audiovizualului. Ca rezultat, din aprilie 2017 toate posturile româneşti de radio şi televiziune difuzează zilnic anunţul de interes public: „Pentru sănătatea emoţională a copilului dumneavoastră, petreceţi cât mai mult timp împreună cu el.'

eJobs.ro: Cu ce convingeri ați mers în Parlament? 

Nadia Tătaru: Încă de la început, proiectul nostru a fost primit foarte bine de oricine afla de el. Majoritatea reacţiilor era: „Aaa, dar nu e zi liberă pentru copii deja?! Normal că trebuie să fie zi liberă. Susţinem iniţiativa!' Şi am ştiut că aşa va fi, că e doar o chestiune de timp, răbdare şi comunicare.

Menţionez că această campanie a strâns în jurul ideii de „1 iunie zi libera naţională' foarte mulţi oameni, printre ei şi parlamentari. Au simţit şi ei pe pielea lor nevoia de timp de calitate părinte-copil. Aceşti Oameni au vrut să se implice activ în campanie şi au făcut tot ce au putut ei ca treaba să iasă repede şi bine. Şi le sunt recunoscatoare! Fără ei nu ne descurcam.

La evenimentul „Parlamentul copiilor', juniorii și-au exprimat dorința de a se bucura din plin de timpul petrecut cu părinții, arătând că ziua de 1 Iunie trebuie fie liberă.

eJobs.ro: Prin ce va fi diferit de 1 Iunie 2017 de 1 Iunie 2016?

Nadia Tătaru: Pot să spun că deja ştiu ce va fi diferit (râde). Şi asta pentru că anul trecut, firmele din grupul de iniţiativă al proiectului, au decis că ar fi bine să facă ceea ce predică, aşa că angajaţii firmelor GMP Advertising, Point Public Affairs, GMP PR şi Itsy Bitsy FM (cu un decalaj de o zi) au avut şi anul trecut liber de 1 iunie. Angajaţii-părinţi şi-au învoit copiii de la grădiniţă şi de la şcoală şi au petrecut o zi împreună. Bucuria copiilor a fost copleşitoare de-a dreptul. Feedback-ul emoţionant al părinţilor, pe care l-am primit apoi, ne-a încărcat cu mai multă încredere şi nădejde în relevanţa cauzei. De exemplu, un copil de 7 ani a ţopăit de fericire toată ziua şi s-a bucurat într-una cu voce tare: „Mami, chiar stai toată ziua numai cu mine şi ne jucăm împreună?! Ce mă bucur!!!'

eJobs.ro: Ați fost desemnată Femeia Anului 2016 la categoria Antreprenoriat în cadrul Galei Avantaje. Ce simțiți că a contat cel mai mult în decizia juriului?

 

Nadia Tătaru: La Gala Avantaje, nominalizările pentru premiu sunt făcute de un juriu şi, la categoria Antreprenoriat, am fost nominalizate 5 femei. Desemnarea câştigătoarei se face, însă, prin votul publicului. Nominalizarea m-a onorat, dar votul publicului a fost pentru mine o surpriză foarte plăcută şi asta face pentru mine şi mai valoros acest premiu. Campania „1 Iunie zi liberă' cred că a contat foarte mult, dar cred că a contat şi tot ceea ce am construit la Itsy Bitsy ca antreprenoare, pentru că am ales să fac lucruri care aduc bucurie în viaţa părinţilor şi copiilor.

 

Pot să spun doar ce contează pentru mine: gândul din spatele afacerii sau, altfel spus, cum contribuie afacerea pe care vreau să o dezvolt la calitatea vieţii oamenilor.

eJobs.ro: Ce e bine să știe cei care vor să devină antreprenori? Dar cei care vor să-și crească copiii în spiritul antreprenorial?

 

Nadia Tătaru: Nu mă simt în măsură să dau sfaturi sau recomandări. Pot să spun doar ce contează pentru mine: gândul din spatele afacerii sau, altfel spus, cum contribuie afacerea pe care vreau să o dezvolt la calitatea vieţii oamenilor. Un alt lucru care a contat a fost adaptarea continuă la nevoile pieţei, inclusiv reinventarea mea ca antreprenor, reinventarea produselor şi serviciilor oferite, ca să ţină pasul cu nevoile societăţii.

Un alt lucru care contează este să îmi placă ceea ce fac, să îmi placă să fiu cu oamenii cu care lucrez în fiecare zi, să fiu respectată, să-mi respect şi să-mi pun în valoare echipa, clienţii, partenerii, colaboratorii. Fără a minimiza importanţa banilor, eu cred că profitul în afacere nu e un scop în sine.

Studiille arată că 62% dintre copiii din România își doresc ca părinții lor să petreacă mai mult timp cu ei. Părinții români acordă prioritate sănătății fizice a copiilor, nu și celei emoționale.

eJobs.ro: Ce înseamnă timp de calitate părinte-copil?

 

Nadia Tătaru: Timp de calitate părinte-copil înseamnă să îi acorzi tu, ca părinte, toată atenţia copilului tău, indiferent ce faceţi împreună. Aşa cum frumos a spus un copil odată: „Mamă, vreau să mă asculţi şi cu ochii şi cu mâinile, nu doar cu urechile.' Interacţiunea trebuie să se întâmple fără factori perturbatori ca telefon, televizor etc. De la o categorie de vârstă la alta, de la un copil la altul şi de la o zi la alta, activităţile părinte-copil diferă.

Poţi să ai timp de calitate cu copilul şi atunci când puneți masa, şi când faceţi ordine prin casă, şi la cumpărături şi în maşină, şi atunci când îl întrebi cum s-a simţit la şcoală sau grădiniţă. Totul este să fii interesat de sufletul lui, de ceea ce simte, de ceea de gândeşte, de ceea ce-i place sau nu. Înseamnă că în acel timp de calitate (circa 20-30 min / zi de obicei sunt suficiente) să existe îmbrăţişări şi încurajări, atingeri fizice şi sufleteşti, să se simtă acceptat pentru ceea ce este el. Ataşamentul şi legătura copilului cu părintele se construieşte zi de zi, iar părintele pentru copil este, sau ar trebui să fie, un sprijin, omul la care poate veni oricând cu orice problemă, omul pe care se poate baza, omul de la care primeşte iubire şi susţinere.

Aş vrea să fac o precizare pentru cazul copiilor care cresc fără un părinte sau fără părinţi. Contează foarte mult ca ei să aibă o altă persoană de ataşament sigur şi aceasta să fie o imagine bună a părintelui/părinţilor care îi lipseşte/lipsesc.

eJobs.ro: Povestiți-ne despre timpul de calitate petrecut alături de copiii dumneavoastră.

 

Nadia Tătaru: Am avut norocul să nasc imediat după 2000, când societatea nu era plină de atâtea canale de televiziune, de internet şi reţele de socializare. M-am jucat mult cu copiii mei, în casă şi afară, în maşină şi oriunde mă aflam cu ei. A fost o perioadă când am văzut cu ochii mei pericolul dependenţei de TV la copii şi, atunci, am avut discuţii și cu bona, căutând o soluţie de prevenire. Televizorul era deschis doar din când în când, să vedem un film pe DVD sau un serial cu Scooby Doo, tot pe DVD. Recunosc că în decursul timpului i-am dus pe copii la multe activităţi ca înot, fotbal, balet, teatru, aikido, tenis, muzică, aşa că timpul liber nu era prea mult.

Când copiii au devenit şcolari, eu ajungeam acasă pe la 6 – 7 seara. Ei aveau temele gata, aşa că ieşem împreună în parc, la cumpărături, ne jucam, făcând lego şi construcţii – cu băiatul şi desene şi împodobit păpuşi cu fata. Seara le-am citit poveşti, seară de seară… Cred că era cel mai drag timp pentru toată lumea, când cei mici stăteau lângă mine, de-o parte şi de cealaltă ascultând povestea serii.

Acum, copiii sunt adolescenţi. S-a schimbat abordarea … Acum discutăm despre ce nedreptăţi se mai întâmplă la şcoală, despre ce fac în pauze, despre prieteni şi iubiţi, despre ce se mai poartă în materie de haine şi încălţăminte, despre ce îi preocupă. Îmi arată ei mie noutăţile muzicale şi cinematografice… Poate că sunt zile când interacţionăm puţin, dar pot să vă spun că în fiecare dimineaţă şi seară le spun „te iubesc', îi imbrăţişez şi îi pup pe cap.

Dacă motivul pentru care părintele stă la job prea mult nu vine din nevoia de resurse financiare pentru familie, atunci să analizeze de ce face acest lucru.

eJobs.ro: De multe ori, părinții se plâng că nu au cum să petreacă timp de calitate alături de copii din cauza joburilor mult prea solicitante. Cum ar putea fi găsit un echilibru?

 

Nadia Tătaru: Cred că, în cazul acestor părinţi, cel mai important este să nu se plângă copiilor, să schimbe această atitudine nocivă. Sigur au ales acel job pentru a face rost de resursele necesare traiului în familie. Şi atunci, să îi spună asta copilului fără vină şi să se bucure de timpul cu copilul, atât cât îl are, dar pe deplin. Observaţie: dacă motivul pentru care părintele stă la job prea mult nu vine din nevoia de resurse financiare pentru familie, atunci să analizeze de ce face acest lucru. Apoi să acorde prioritate lucrului care contează cu adevărat pentru el, fiind împăcat cu alegerea sa.

Părintele să nu se simtă vinovat că iar a ajuns târziu acasă… Atunci când părintele deschide uşa, copilul trebuie să simtă că părintele e bucuros să se vadă cu el, nu să simtă tristeţea sau vinovăţia că a ajuns târziu. Copilul simte aceste emoţii şi nu ştie sursa lor.

Apoi, cred că părintele trebuie să se pregătească conştient de întâlnirea cu copilul. Drumul de la serviciu până acasă poate fi un timp de tranziţie, în care grijile de serviciu rămân la serviciu până a doua zi, iar părintele începe să se reconecteze la familie, la copil. Uneori nu e de ajuns acest timp şi e nevoie de încă un timp suplimentar de zăcut pe canapea… până se reconectează la mediul de acasă. Poate spune copilului: „Uite, sunt obosit după o zi de muncă, am nevoie de 10 minute să stau aici pe canapea să îmi revin. Apoi vin să stăm împreună.'
Părinţii mai trebuie să ştie că „mai mult' nu înseamnă neapărat „mai bine'. Specialiştii recomandă părinţilor să petreacă mai degrabă 20 min/zi de timp de calitate cu copilul, decât ore întregi sub acelaşi acoperiş, dar fiecare făcând altceva.

eJobs.ro: Aveți exemple de companii care organizează evenimente de 1 Iunie pentru angajații părinți și copiii lor?

 

Nadia Tătaru: Ştiu companii (GMP Advertising, Webstyler) care, în anii trecuţi, chemau copiii angajaţilor la serviciul părinţilor şi făceau un eveniment de sărbătoare părinţi-copii. Pregăteau dulciuri, baloane de săpun, baloane modelate, face painting, trupă de animatori cu jocuri sau scenete, muzică, cadouri. Iar de 1 Iunie, toţi angajaţii erau serviţi la intrarea în companie cu orez cu lapte şi scorţişoară.

 

Primul 1 Iunie, zi liberă națională, va fi sărbătorit de Itsy Bitsy prin 10 ore de activităţi în sute de puncte de interes în parcul Al. Ioan Cuza.

eJobs.ro: Cum va arăta primul 1 Iunie liber pentru părinți și copii în România, organizat de Itsy Bitsy?

 

Nadia Tătaru: Transformăm Parcul Al. Ioan Cuza (fost I.O.R.) în cel mai mare loc de joacă părinte-copil văzut vreodată în România, pentru că este cea mai Itsy Bitsy zi liberă naţională. Am pregătit 10 ore de activităţi în sute de puncte de interes în tot parcul, pentru toate categoriile de participanţi, cu copii mari sau mici, care preferă sportul, muzica, activităţile creative, joaca etc. Mutăm şi radioul în parc şi dimineaţa, între 8 şi 12, copiii pot participa la emisiunile transmise live de pe scena din parc, alături de Itsy, Bitsy şi Zăpă. Seara încheiem cu un super show pe scenă. Suntem impresionaţi de modul în care partenerii noştri educaţionali, partenerii comerciali, asociaţii, vedete şi mame blogger au răspuns chemării noastre de a petrece împreună această zi de 1 iunie.

eJobs.ro: Aveți și sprijinul mediului business? Ce ar fi de îmbunătățit pentru a derula proiecte educative așa cum vă doriți?

 

Nadia Tătaru: Da, din ce în ce mai multe branduri vor să fie prezente atât la evenimentul nostru de 1 Iunie, cât şi în mediile Itsy Bitsy FM, promovând produse şi servicii pentru familii cu copii.
Vă pot da exemple din acest an. Am derulat o campanie de educaţie finaciară alături de o instituție bancară, iar chiar acum, în luna mai, derulăm un proiect de educaţie în utilizarea tehnologiei în rândul familiilor cu copii alături de un operator de telefonie mobilă.

Un alt operator de telefonie mobilă ne ajută să dezvoltăm chiar acum un proiect ce vine să uşureze relaţia părinţilor cu şcoala. Un proiect derulat pe termen lung în mediile Itsy Bitsy este cel al Asociaţiei Environ, care face educaţie ecologică, promovând campania „Baterel şi Lumea NON E'.

Cred că trebuie îmbunătăţită comunicarea între Itsy Bitsy şi mediul de business, inclusiv cu agenţiile de media, ca să ne facem cunoscute serviciile şi impactul lor asupra publicului.

De asemenea, unii oamenii de marketing încă mai cred că Itsy Bitsy este doar pentru copii. Realitatea este că Itsy Bitsy se adresează familiilor cu copii mai mici de 10 ani. Copiii ascultă radio cu cel puţin un părinte alături. Iar părinţii sunt cei mai consumatori ascultători, pentru că ei, atunci când cumpără, cumpără pentru minimum 3 persoane. Şi tot părinţii (25 – 45 ani) sunt cei mai activi oameni, sunt oamenii care investesc în locuinţe noi, în maşini noi… şi toţi aceşti oameni sunt ascultătorii noştri.

eJobs.ro: Pregătiți și alte proiecte cu impact pozitiv în viața de familie?

 

Nadia Tătaru: Noi avem mereu proiecte pentru familiile cu copii. Printre cele mai noi proiecte sunt: Itsy Bitsy SHOW – spectacol interactiv de joacă în familie, cu Profesorul de Joacă – Leon Magdan. Am dezvoltat o serie de spectacole pentru copiii şcolari, în care copiii învaţă să facă teatru de umbre, învaţă din experiemente trăsnite şi provocări isteţe, joacă în scenete cu păpuşi vii, râd şi se distrează cot la cot cu părinţii.

Un alt proiect care ne preocupă este unul de conştientizare şi reducere a bullyingului (trad. comportamentul unei persoane care încearcă să obțină supremația asupra altora) şi cyberbullyingului (trad. agresiunea din mediul cibernetic) în rândul copiilor. Încă de la grădiniţă, copiii se confruntă cu această problemă, iar părinţii şi cadrele didactice încă nu ştiu să identifice acest fenomen, nu ştiu să-l stopeze sau să-l preîntâmpine. Este vorba despre campania „Viaţa secretă a copilului tău' pe care am iniţiat-o de curând împreună cu GMP PR şi care va continua tot în acest an.

eJobs.ro: Ce vă amintiți de 1 Iunie când erați copil?

 

Nadia Tătaru: Nu am prea multe amintiri din copilăria mea privind sărbătoarea de 1 iunie. Într-un singur an ştiu că m-a prins 1 Iunie în spital. Aveam 6 ani şi fusesem operată de apendicită, chiar cu o zi înainte. Toți copiii din salon au primit dulciuri de la un clovn, iar pe mine m-a sărit pentru că nu aveam încă voie să mănânc nimic. Uite, poate că de asta îmi doresc să se bucure toţi copiii de ziua asta a lor! ☺

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Horoscop, marți, 13 noiembrie 2018
Loading...
Comentarii