Acordul de vânzare include entitatea românească ce deține brandul Napolact, două unități de producție moderne și aproximativ 400 de angajați.

Motivele din spatele deciziei vânzării Napolact

Decizia FrieslandCampina se aliniază cu strategia sa europeană de a se concentra pe piețele principale și pe segmentele cu valoare adăugată.

„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. (…) Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință”, explică Dustin Woodward, președintele Royal FrieslandCampina Europa.

Tranzacția este estimată să se finalizeze până la sfârșitul lunii decembrie 2025.

Cine cumpără brandul Napolact din România

Bonafarm Group, cumpărătorul, este un grup agricol maghiar controlat de Sándor Csányi, cel mai bogat om din Ungaria.

Grupul operează în agricultură și producția alimentară, inclusiv în sectorul lactatelor.

„(…) Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact”, a declarat Attila Csányi, CEO-ul Bonafarm Group.

Județele în care se închid punctele de lucru Napolact

FrieslandCampina a decis recent închiderea a peste 40 de puncte de lucru în diferite județe din România.

Punctele afectate se află în Timiș, Cluj, Dolj, Bihor, Satu Mare, Constanța, Sibiu, Hunedoara, Iași, Sălaj și Mureș.

FrieslandCampina deține în România brandurile Napolact, Campina, Milli, Oké și Dots. Gama sa de produse include lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.

Produsele Napolact sunt fabricate în unitățile din Baciu și Târgu Mureș, iar sediul central este în București.

Ce planuri are cel mai bogat om din Ungaria pentru firma de lactate

Bonafarm Group intenționează să investească în creșterea capacității facilităților, să mențină relațiile cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuie la dezvoltarea industriei lactatelor din România.

Aceste planuri sunt condiționate de obținerea aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare.

FrieslandCampina operează în 30 de țări, cu aproximativ 22.000 de angajați, și vinde produse către industria alimentară și farmaceutică în peste 100 de state. Vânzarea operațiunilor din România reprezintă o schimbare semnificativă în strategia sa globală.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (2)
Avatar comentarii

alexC 31.07.2025, 16:09

Si asta-i doar inceputul dezastrului!

Avatar comentarii

parpalache 01.08.2025, 15:11

Dar România unde este in tranzacțiile astea?Cu ce participa?Doar cu bovinele?

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.