De Daniel Ionașcu,

Fabrica va fi închisă până la finele lunii mai 2019.

„Închiderea unităţii de producţie din Timişoara este o decizie extrem de dificilă, luată după analize amănunţite şi după implementarea tuturor alternativelor. Pe plan local, Nestlé îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă care trece printr-o perioadă de schimbări rapide, caracterizată de noi tipare de consum şi deficit de muncă, într-un mediu competitiv.

Analizăm toate opţiunile pentru a oferi sprijinul necesar colegilor noştri. Prioritatea noastră constă în atenuarea acestei schimbări în raport cu angajaţii noştri”, a declarat Leszek Wacirz, directorul general Nestlé România, citat de Profit.ro.

Un gigant mondial

Nestle este unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentară mondială.

Compania a intrat în România în 1995 și are în total peste 900 de angajați în țara noastră.

Brandul de napolitane Joe a apărut în 1994, iar în anul 2000 Nestle a luat decizia de a investi în marca Joe și a achiziționat fabrica.

Pe lângă Joe, Nestle mai vinde în România și produse sub brandurile Nescafe (cafea), Maggi (condimente și supe instant) și Purina (mâncare pentru animale de casă).

Profit de 88 de milioane de lei în 2017

Nestle România SRL a consemnat în anul 2017, ultimul pentru care există raportări oficiale, venituri de 850 de milioane de lei și un profit net de 88 de milioane de lei.

Precedentul ciocolatei Poiana

Nu este singurul caz de acest fel: grupul Kraft a închis în fabrica de ciocolată Poiana din Brașov, iar producția a fost mutată în Bulgaria. O parte din active au fost vândute către Lidl.

În anul 2013, grupul Kraft s-a divizat, iar activele din afara SUA, inclusiv România, au fost sparate într-un grup nou, numit Mondelez International.

Grupul Kraft a fuzionat apoi cu producătorul de ketchup Heinz și acum se numește Kraft Heinz.