Operatiunea de radiere a persoanei juridice sau a sucursalei va fi taxata cu 250.000 de lei.
Noile reglementari extind pozitiile la care se poate aplica taxa de urgenta, pentru toate operatiunile de inregistrare la Registrul comertului care nu necesita obtinerea autorizatiilor de functionare. „In acest fel se aplica un tratament egal comerciantilor care solicita efectuarea de operatiuni in regim de urgenta din motive justificate”, se arata intr-un comunicat al Guvernului.
Reglementarea stabileste si tarifele pentru furnizarea de informatii din registrul computerizat al comertului. Acestea sunt: 30.000 de lei pentru informatii de identificare a unei firme; 45.000 lei + 8.500 lei pentru fiecare inregistrare din baza de date pentru informatia despre o firma existenta in baza de date (cu exceptia informatiilor mentionate); 70.000 lei + 8.500 lei/firma (date de identificare) pentru informatii despre firme structurate pe diferite criterii.
Taxa va fi de 100.000 de lei + 8.500 lei pentru fiecare modificare aparuta in existenta firmei pentru un raport istoric despre o firma, evolutia firmei de la inmatriculare pana la data solicitarii raportului; 30.000 de lei pentru informatii privind confirmarea inexistentei unei firme sau constatarea radierii; 100.000 de lei pentru fisa sintetica a investitiei straine; 45.000 de lei + 8.500 de lei/indicator pentru informatii din situatiile financiare anuale depuse la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale (cifra de afaceri, profit); 120.000 de lei pentru informatii statistice furnizate in functie de un criteriu. Tarifele pentru operatiunile efectuate de biroul unic din cadrul oficiilor Registrului Comertului de pe langa tribunale sunt urmatoarele: 60.000 de lei – autorizatie de functionare a comerciantilor; 50.000 de lei – comunicarea in scris, catre solicitant.