„Aceste creșteri nu sunt bazate în niște cheltuieli pe care acești operatori le înregistrează”, a spus sâmbătă Alexandru Petrescu la emisiunea „Income Magazine” de la Antena 3.

„În momentul de față, operatorii au obligația fiscală de a plăti până în 0,48% din cifra cumulată pe ramura lor de activitate, respectiv telefonie mobilă. Pentru a acoperi costurile reglementatorului, tot directiva Europeană care reglementează acest lucru spune că dacă reglementatorul înregistrează un exces fiscal atunci nu se mai îndreaptă către piață să solicite acoperirea costurilor. De menționat că aceste costuri sunt auditate chiar de către cei care le acoperă, respectiv de operatori. În aceste condiții, timp de zece ani operatorii nu au acoperit în niciun fel costurile pentru reglementator(…). Acum încercăm să rupem o practică instaurată de zece ani și niciodată nu e un moment ușor să muți niște parametri financiari”, a explicat Alexandru Petrescu.

La sfârşitul lunii aprilie, ANPC a realizat un control la unul dintre operatorii de telefonie mobilă prezenţi pe piaţă, autosesizându-se în ceea ce priveşte mesajele pe care acesta a început să le trimită abonaţilor săi. Aceștia erau informați de creşterea costurilor abonamentelor, ulterior demarării controlului înregistrându-se şi reclamaţii pe această speţă.

„Nicolae Iorga și seducția fascismului italian”, o carte care tratează zonele întunecate din viața savantului: „A fost pe cât de filantrop, pe atât de oportunist”
Recomandări
„Nicolae Iorga și seducția fascismului italian”, o carte care tratează zonele întunecate din viața savantului: „A fost pe cât de filantrop, pe atât de oportunist”

„În urma controalelor efectuate de ANPC, s-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenţei profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative – în sarcina consumatorilor, folosind o poziţie de forţă dominantă şi psihologică. Având în vedere că informaţiile trimise, sau care urmează a fi trimise, de către operatorul economic, cu privire la majorarea preţului pachetului de servicii, pot avea impact asupra unui număr de 2.338.617 consumatori, în temeiul prevederii art. 13 alin. 1 lit. b din Legea 363/2007 republicată, ANPC a considerat necesară dispunerea încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent, ca măsură adiţională amenzii aplicate”, precizează ANPC într-un comunicat.


Citește și: Un tânăr din Buzău a primit nota 2 la purtare pentru că și-a ironizat profesoara, însă conducerea liceului a fost blândă cu un profesor condamnat în trecut pentru pornografie infantilă, care încă predă acolo!


 


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.