Mulți dintre cei care lucrează pe vasele de croazieră pe care au fost depistate persoane infectate cu COVID-19 sunt în continuare sechestrați pe mare, la bordul navelor – în unele cazuri, la câteva zeci de metri de mal.

Prinși într-un coșmar birocratic, în imposibilitatea de a se repatria, oamenii aflați pe aceste hoteluri plutitoare nu mai sunt plătiți de angajatori și se plâng că o duc greu, iar autoritățile nu se sinchisesc de ei.

E ca și cum au uitat că existăm. Nimănui nu-i pasă de noi, de ce ni se întâmplă.

MaShawn Morton, pentru CNN:

MaShawn Morton lucrează pentru Princess Cruises, iar la începutul anului a plecat pe mare cu Sky Princess, alături de alți 1.346 de angajați și 3.660 de pasageri. Avea contract până în octombrie, însă a lovit pandemia de COVID-19, pasagerii au fost debarcați pe 14 martie, iar de atunci, personalul e blocat la bord. Cu alte cuvinte, oamenii sunt blocați pe navă de aproape două luni.

Multe condiții pentru debarcare și repatriere

Pentru navele aflate în apele SUA, regulamentul Centrului de Prevenție și Control al Bolilor (CDC) prevede că personalul poate debarca în vederea repatrierii numai după ce iese negativ la testarea pentru COVID-19 și numai dacă are asigurat un mijloc de transport – mașina personală sau o cursă charter.

Ad placeholder
Cum explică două judeţe că nu au nici un caz de COVID-19 în ultimele zile
Recomandări
Cum explică două judeţe că nu au nici un caz de COVID-19 în ultimele zile
 

Weekendul trecut, CDC a cerut, suplimentar, o garanție de la angajator, o scrisoare prin care acesta își asumă responsabilitatea pentru acțiunile personalului de pe navele sale, după debarcare. Unii angajatori au decis să preia responsabilitatea, alții nu și au amenințat să acționeze în instanță CDC.

Nici aceste scrisori nu garantează însă repatrierea personalului. Rămân problemele ridicate de restricțiile de călătorie și lipsa curselor aeriene.

La scurt timp, oamenii au fost anunțați că le sunt suspendate contractele și nu vor mai fi plătiți.

Conform Gărzii de Coastă americane, pe 5 mai, numai în porturile și pe lângă porturile din SUA, Caraibe și Bahamas erau 74 de nave de croazieră, cu peste 57.000 de angajați la bord.

Transbordare cu risc de infectare

Apoi, altă problemă: la vârful conducerii Princess Cruises s-a decis ca personalul să fie mutat de pe o navă pe alta a companiei, pentru ca angajații să fie grupați în funcție de naționalitate; asta ar simplifica procedurile de repatriere, când acest lucru va fi posibil.

Ad placeholder
FOTO. Petrecerea despre care nu vrea să vorbească nimeni, după apariția cazurilor de COVID-19 la PRO TV: Andreea Esca și Delia, la mare, la un eveniment fără reguli sanitare
Recomandări
FOTO. Petrecerea despre care nu vrea să vorbească nimeni, după apariția cazurilor de COVID-19 la PRO TV: Andreea Esca și Delia, la mare, la un eveniment fără reguli sanitare
 

Transbordarea presupunea ca navele să petreacă pe mare câteva săptămâni, călătorind pentru a se întâlni. Plus riscul infectării. În rândul personalului de pe Sky Princess nu s-a raportat nici un caz de COVID-19, însă angajații altor vase de croazieră nu au fost la fel de norocoși.

Eram în port în Miami, însă nici măcar noi, cetățenii americani, n-am putut părăsi nava, să plecăm acasă.

MaShawn Morton, pentru CNN:

Morton a fost mutat, pe 25 aprilie, de pe Sky Princess pe Emerald Princess, împreună cu un alt coleg american. Apoi a fost informat că va fi mutat din nou, de data aceasta pe Coral Princess, o navă care a fost focar de COVID-19.

Sper ca înainte să apuce să ne mute, să ridice CDC-ul restricțiile și să ne permită să mergem acasă.

MaShawn Morton:

Foto: EPA

Citeşte şi:

“Am venit aici să muncim, nu să mâncăm de la Crucea Roșie”. Disperarea a 45 de muncitori egipteni și tunisieni din Sibiu, abandonați de un afacerist care escrochează dându-se vărul lui Raed Arafat (I)

INTERVIU | Ambasadorul George Maior, intervenție surprinzătoare de la Washington: ”Discuțiile despre originea virusului vor continua foarte intens și ele sunt necesare”

O româncă din Danemarca povestește cum s-a organizat reluarea cursurilor: copiii, împărțiți în grupe cu nume de culori, iar “galbenul” nu se întâlnește cu “verdele”

EXCLUSIV: Importatorul celor 1,2 milioane de măști COVID periculoase, distribuite de Unifarm în 113 spitale din toată România, a avut firmă offshore cu Streinu-Cercel

Cum a conceput copiii, cât timp era la pușcărie. Borcea: N-am fost niciodată la camera nupțială
PARTENERI - GSP.RO
Cum a conceput copiii, cât timp era la pușcărie. Borcea: N-am fost niciodată la camera nupțială
Mihai Gâdea a primit o lovitură de proporții. Ce a făcut soția prezentatorului de la Antena 3
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Mihai Gâdea a primit o lovitură de proporții. Ce a făcut soția prezentatorului de la Antena 3
Horoscop 12 iulie 2020. Balanțele marchează astăzi finalul unei perioade dificile din viața lor profesională
HOROSCOP
Horoscop 12 iulie 2020. Balanțele marchează astăzi finalul unei perioade dificile din viața lor profesională