Mergi direct la conținut »
PMP vrea crearea unei companii pentru construirea autostrăzii București-Brașov
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > PMP vrea crearea unei companii pentru construirea autostrăzii București-Brașov

PMP vrea crearea unei companii pentru construirea autostrăzii București-Brașov

Mai mulți parlamentari PMP au depus la Senat un proiect prin care vor ca Guvernul să înființeze Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A. Aceasta ar urma să fie creată în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a legii.

Principala atribuție a Companiei va fi proiectarea și construirea autostrăzii București-Brașov. Termenul de finalizare a drumului de mare viteză va fi de trei ani, adică în 2021, au propus parlamentarii PMP în inițiativa legislativă.

De asemenea, compania va prelua proiectele infrastructură de transport referitoare la obiectivul de investiții autostrada București-Brașov, tot în termen de 60 de zile de data înființării Companiei, relatează Mediafax.

„În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu personalitate juridică, de interes strategic naţional, cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov şi denumită Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti- Braşov S..A. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România- S.A transferă proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în faza de pregătire, în legătură cu obiectivul de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov, către Compania Naţională pentru Construirea Autostrăzii Bucureşti-Braşov S.A, în termen de 60 de zile de la data înfiinţării acesteia”, prevede proiectul de lege depus la Senat.

Inițiatorii proiectului legislativ mai propun ca pentru fiecare autostradă construită în România să existe companii distincte, responsabile cu realizarea acestora.

„Pentru a creşte responsabilitatea statului în domeniul proiectării şi construirii de autostrăzi şi, ca scop final, pentru satisfacerea nevoilor cetăţenilor de transport rutier de persoane şi de mărfuri în condiţii de siguranţă a circulaţiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din UE şi confort în trafic, iniţiativa propune aplicarea principiului specializării, prin înfiinţarea de companii distincte pentru proiectarea şi construirea fiecărei autostrăzi. Astfel, Guvernul va înfiinţa o companie de stat cu obiect principal de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii Autostrada Bucureşti-Braşov. Iniţiativa impune ca termen de finalizare anul 2021”, arată iniţiatorii în expunerea de motive a proiectului.

De asemenea, parlamentarii PMP susțin că realizarea autostrăzii București-Brașov se află pe agenda publică din anul 2004, însă, cu toate acestea, au fost realizate doar studiile de fezabilitate.

„Autostrada Bucureşti-Braşov este pe agenda publică încă din anul 2004. Cu toate acestea, până în prezent, au fost realizate lucrări doar pe tronsonul Bucureşti-Ploieşti, fără a fi însă finalizate. Ultima dată, Guvernul României a prevăzut construirea autostrăzii pe ruta Ploieşti-Braşov în Master Planul General de Transport al României. În baza acestuia, având o lungime de aproximativ 109 km şi o valoare estimată de 1.3 miliarde de euro fără TVA, autostrada are o perioadă de implementare pentru tronsonul Ploieşti-Comarnic cuprinsă între 2021 şi 2023 şi până în 2020 pentru tronsonul Comarnic Braşov. Cu toate acestea, pentru tronsoanele Ploieşti-Comarnic şi Comarnic- Braşov au fost realizate doar studii de fezabilitate”, potrivit expunerii de motive.

Propunerea legislativă a fost depusă la Senat, prim for sesizat, iar Camera Deputaţilor este decizională.

În iulie, premierul Viorica Dăncilă susținea că până în septembrie se lansează licitația pentru autostrada Comarnic-Brașov, acest proiect fiind realizat în Partaneriat Public Privat.


Citește și Catedrala Mântuirii Neamului în cifre. Recordurile pe care le deține. E mai înaltă decât Casa Poporului și are cel mai mare clopot din lume


 

Close
Închide
  Close