Cuprins:
Trenurile Alstom, în teste pe Magistrala 5
Testele se desfășoară în prezența reprezentanților Metrorex și ai Autorității Feroviare Române (AFER). Scopul acestora este obținerea Agrementului Tehnic și a autorizației de circulație cu călători.
„Metropolis Ilfov pe Magistrala 5! Trenul Metropolis Ilfov circulă în premieră pe Magistrala 5, în timpul nopţii, în afara orelor de circulaţie cu pasageri, pentru efectuarea testelor în prezenţa reprezentanţilor Metrorex şi AFER, in vederea obţinerii Agrementului Tehnic”, a precizat Alstom, pe LinkedIn.
În paralel cu testele trenului Ilfov, alte garnituri sunt în diferite etape de pregătire.
Trenul Giurgiu continuă testele de validare în depoul Berceni și pe Magistrala 5. Recent, trenul Alstom Metropolis „Maramureș” a ajuns în depoul Metrorex de la Berceni. Acesta este al zecelea tren din lotul de 13 rame destinate Magistralei 5.
Trenul cu numărul 11, denumit Bihor, a finalizat recepția preliminară și urmează să fie transportat din fabrica Alstom din Brazilia la începutul lunii iunie.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_7a71064057dd9c1bfbe56813068d360f.jpg)
Cum se desfășoară procesul de testare
Testele de gabarit se efectuează la diferite viteze și în condiții specifice de circulație, urmând o procedură bine stabilită. După acestea, vor urma teste statice și dinamice ale sistemului de semnalizare și control (CBTC).
„După ce toate testele de validare sunt încheiate, ultima etapă înaintea autorizării începerii circulaţiei cu călători este testul de anduranţă, constând în parcurgerea a 10.000 km fără călători pentru primul tren – cel care va obţine Agrementul Tehnic pentru toată seria – şi apoi câte 2.000 km pentru fiecare tren de metrou din lotul de 13 care urmează să intre în circulaţie pe Magistrala 5”, a explicat Alstom.
Contractul între Metrorex și Alstom, semnat în decembrie 2020, prevede achiziția de trenuri noi pentru tronsonul Drumul Taberei – Iancului al Magistralei 5. Valoarea contractului este de 103.244.383,49 de euro, fără TVA.
Primul dintre cele 13 trenuri de metrou Alstom care vor circula în Capitală a ajuns în depoul din Berceni al Metrorex în urmă cu un an.
Confort și siguranță
Fiecare tren are șase vagoane și o capacitate de 216 locuri.
Există două zone speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități.
Trenurile sunt fabricate din oțel inoxidabil, au o lungime de 114 metri și o lățime de trei metri, putând transporta până la 1.200 de pasageri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_dd785dfe971c63ec5593b268cd70921d.jpg)
Noile trenuri oferă o serie de îmbunătățiri pentru pasageri:
- Atenuarea zgomotului intern
- Patru uși duble pe fiecare parte a vagonului
- Ferestre mari
- Iluminare cu LED-uri
- Informații în timp real, inclusiv harta dinamică a traseului
Alstom subliniază că trenurile Metropolis sunt utilizate în numeroase orașe din lume, de peste 20 de ani, inclusiv Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riad, Dubai, Sydney și Montreal.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bf0c3904e2deec04742e86d145bcea20.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_50cf2d4e94cdf65ec3439baa4e4de752.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_197828ef6ac102045a69d75aee5bfd14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_e887bdf840f7d0ba6b20a3f4ec500d20.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_410e1e18ef9c4e68bf5372aea48ff5f4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_06499203f8c804acfb3f8a1258329ef7.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_f91efa2572328e681ab4c65740063868.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_7d7ed741b79b050bd00a5d0bf2b53f2f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e03fef0e68e1a7693dc4bbcc2c436884.jpg)
Monden
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_d7a94eb5d34b6ceea0c709dde7fac0f9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d66c8bf4b7ba403b4b2536beedeb3363.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_7394912e2fb15a867bdc115a831a937f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/278_38f59a60aab7a2d977cbd90e66ecd1eb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_7c40fbbcecc9978b0f0cf78d73d6fe77.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_36641a9e642448b2cd19c4833dc4e4c5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_17d5564212c120126d363265e54dc4d9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_1e3c61729ff33a05d627e3f08f5a3bcf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_adf16b9830d40bafe3b91afaa11d62b9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_439ef289ea7183c2e15d74cec04a9046.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_b9424f1cb3e4ab0f8649fa2d8c72bc1a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_16e0fa4e0e37eb0d14a43ad7d99733cf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_daecab25c15ebb64d004bdd1d5271813.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.