La mai putin de 10 zile de la lansare, majoritatea celor 16.500 de locuri alocate in programul “Rabla” s-au epuizat. Cel mai mare succes l-au avut producatorii nationali Dacia si Daewoo, care si-au terminat cota in primele zile.
Dacia a completat cele 4.576 de locuri repartizate chiar a doua zi, iar Daewoo a epuizat cota alocata, similara cu cea a producatorului de la Pitesti, dupa numai sase zile. Daca dealerii din reteaua Automobile Dacia au inceput inscrierile pe 5 iulie, concesionarii Daewoo Craiova au deschis programul pe de 6 iulie, iar pana pe 12 iulie au dat toate notele de acceptare pentru cei care doresc sa-si schimbe masina mai veche de 12 ani.
Inscrierile au continuat insa si dupa aceasta data, re-prezentantii celor doi producatori luand in calcul si situatiile in care unii dintre cei care au primit note de acceptare nu vor putea sa se prezinte in termen de 30 de zile pentru ridicarea noului autoturism.
Cei care nu au apucat sa se inscrie in programul “Rabla” din acest an vor primi in septembrie o noua sansa, cand Administratia Fondului pentru Mediu va opera o redistribuire a cotelor, dinspre producatorii care nu vor fi reusit sa le completeze catre cei cu multe solicitari.
Sute de romani au luat cu asalt in ultimele zile centrele de colectare a fierului vechi autorizate sa primeasca masinile mai vechi de 12 ani. Oamenii au venit cu noaptea in cap pentru a prinde un loc bun la coada. Incinsi de caldura si asteptare, proprietarii depanau cu vecinii de coada povesti legate de masina de acum veche.
Dacia si-a terminat cota chiar din a doua zi
În primele cinci luni ale anului, cresterea vanzarilor de masini noi a fost de 9,9%, iar principalul motiv al incetinirii cresterii tine de asteptarea creata in piata de programul “Rabla”. Reprezentantii Dacia si Daewoo au spus, in iunie, ca se asteapta la o crestere a vanzarilor dupa debutul programului. Ceea ce s-a si intamplat!
La cozile de la REMAT l-am intalnit pe Ion Muntescu, un pensionar de 80 de ani. “Domle, eu stau de la 4 dimineata aici!”, ne-a marturisit pensionarul. Omul se despartea cu greu de credincioasa Dacie din 1980, care l-a purtat aproape 200.000 de km. “O fac pentru fiul meu, ca vrea sa-si ia un Logan, ca altfel n-as fi dat-o nici in ruptul capului”.