Mergi direct la conținut »
Raed Arafat critică dur reclamele la țigările electronice. "Modul de prezentare e înșelător și manipulator"
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România

Raed Arafat critică dur reclamele la țigările electronice. „Modul de prezentare e înșelător și manipulator”

Raed Arafat critică publicitatea la țigările electronice. Raed Arafat, secretarul de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) critică publicitatea la țigările electronice, adică cele cu vapori. Într-o postare pe contul său de Facebook, acuză dur modul agresiv de promovare al acestui tip de fumat, care "este prezentat, în mod tendențios, ca fiind mai puțin dăunător sănătății dacă acesta se face utilizând noile tehnologii promovate.

De altfel, mulţi fumători au înlocuit un rău cu altul: au trecut la ţigări electronice, fără să ştie că şi acestea îi pot îmbolnăvi.

„Văzând poza recentă a unei stații de metrou din Capitală, împânzită cu reclame care promovează fumatul, nu pot să nu subliniez următoarele aspecte:

În ultimii ani, pe plan mondial, s-a câștigat teren față de ofensiva fabricanților și a comercianților de tutun. Am reușit să interzicem reclama la produsele de tutun și promovarea acestora în spațiul public, protejând în mod deosebit copiii și generațiile tinere; am reușit să interzicem fumatul în spațiile publice, iar directivele Europene continuă să apară cu măsuri din ce în ce mai consistente împotriva acestui pericol public.

Din păcate nu putem să nu observăm, în ultimele luni, revenirea ofensivei mediatice a comercianților de tutun, prin reclame agresive pentru “fumatul fără fum”, folosind sisteme de încălzire a țigărilor care conțin tutun.

Studiile despre efectele acestui mod de fumat, încă sunt la începutul lor, iar comercianții de tutun pretind că acest mod ar fi mai “sănătos” decât fumatul clasic. Chiar dacă ar fi așa, revenirea la promovarea agresivă a tutunului, sub noua formă de fumat, nu va avea impact doar asupra fumătorilor clasici. Promovarea atinge și copiii și ținerii care încă nu au început să fumeze, iar fumatul, indiferent sub ce formă, este un pericol pentru sănătatea publică și este pericol pentru orice persoană care îl practică, precum și pentru persoanele din jurul ei. Cu alte cuvinte, asistăm neputincioși, la o revenire, la o ofensivă similară cu cea din anii ’90, înaintea interzicerii promovării tutunului, când promovarea avea că țintă tinerii și copiii care reprezentau viitoarea clientelă a comercianților de tutun.

FDA-ul din SUA, o agenție federală cunoscută pentru modul în care își analizează deciziile când permite noi produse în SUA, a stabilit că este posibil că pentru fumătorii actuali să fie mai bine acest mod de fumat decât cel clasic, însă nu au acceptat ce pretinde fabricantul și anume că ele duc la un risc diminuat pentru cei care folosesc acest mod de fumat în ce privește riscurile la îmbolnăviri și mortalitate crescută, considerând că aceste riscuri rămân și în acest caz.

Cert este că în cazul în care nu vom acționa urgent să stopăm promovarea în public a noilor aparate ale morții și al acestui mod de fumat, riscăm ca numărul fumătorilor să crească prin recrutarea generațiilor tinere care să înceapă să utilizeze direct acest nou mod crezând că este mai puțin nociv pentru sănătatea lor. Sunt convins că la nivelul UE se discută deja măsurile care trebuiesc luate pentru stoparea acestei ofensive, însă nu știu dacă noi trebuie să așteptăm până se ia o decizie acolo.

Primul pas, la acest moment, este interdicția totală de promovare în public a acestor produse și cu cât întârziem cu atât impactul asupra generațiilor tinere va fi mai grav. Modul de prezentare al acestor produse este unul înșelător și manipulator. În final se promovează fumatul, care este prezentat în mod tendențios că fiind mai puțin dăunător sănătății, dacă acesta se face utilizând noile tehnologii promovate, lipsind studiile și doveziile pertinente și independente care să susțină aceste informații false!”, a scris Arafat pe Facebook.

Vaporii ţigărilor electronice pot creşte riscul de pneumonie, conform unui studiu recent realizat de European Respiratory Journal.

Cu toate acestea, există un alt studiu care spune că fumătorii de tutun ar putea câștiga 86 de milioane de ani de viață dacă ar fuma țigări electronice.

Close