13 Ian. 2018 12:00 , de Cătălin Doscaș

RATB are parc auto învechit, dar e în trend cu comunicarea. Informații în timp real pe Twitter și bilete prin SMS

Distribuie

Cont de Twitter activ, telefonul călătorului 24/7 și bilete cumpărate prin SMS. Sunt doar câteva dintre serviciile cu care se laudă RATB în “era digitală”.

Dincolo de parcul rulant pe alocuri foarte îmbătrânit și investițiile în modernizare care se lasă așteptate de la Primăria Generală, Regia Autonomă de Transport București este “în trend” când vine vorba de tehnologia informației. Contul de Twitter al regiei transmite aproape în timp real problemele din trafic: fie că e vorba de mașini parcate pe liniile de tramvai care blochează circulația, de defecțiuni tehnice sau de informații curente legate de liniile de transport public. Tot aici sunt anunțate modificările de trasee sau rute atunci când e cazul sau care sunt mijloacele de transport alternative atunci când sunt programate lucrări de mentenanță.

“RATB Clienti” nu se laudă însă cu numărul de followeri, ci cu promptitudinea cu care este actualizată informația. Singurul impediment din cauza căruia “știrea” nu apare instant ține de Dispeceratul regiei. Acolo trebuie să ajungă prima dată informația, iar întârzierea înseamnă doar câteva zeci de secunde, pentru că este necesară și o redactare sumară a anunțului de către specialiștii Departamentul de Comunicare al RATB.

Contul are în prezent aproape 900 de “urmăritori” și peste 2.000 de tweet-uri cu informații la minut.

”Alo, RATB?”

Regia are funcțional, 24 de ore din 24, și un număr de telefon, conectat “direct” la Dispeceratul companiei care are în administrare și datele GPS, furnizate în timp real de vehiculele ce au astfel de dispozitive montate. Serviciul acoperă inclusiv traseele de noapte și poate comunica ora de sosire a unui anumit autobuz, de pe orice linie, oricărui interesat. De la înființare și până în prezent, la numărul 021.9391 au sunat zeci de mii de cetățeni.

SMS-ul la control

O altă componentă ce ține de “era digitală” din RATB este sistemul de plată al călătoriilor prin SMS la numărul 7458. Momentan este limitat doar la abonamentele de o zi și bilete pentru liniile Expres 780 și 783 care leagă Gara Basarab și, respectiv, Piața Unirii de Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”. Interfața de mobil a site-ului este integrată cu sistemul de mesagerie de pe orice telefon.

Captură smartphone, sistem de plată prin SMS (Sursa: RATB)

Odată deschisă pagina de pe mobil, printr-o singură apăsare a link-ului către una dintre cele trei variante de plată, telefonul generează automat un mesaj scris, iar cel interesat trebuie să apase butonul “Trimite”. Prețul pentru abonamentul de o zi este de 8,79 lei, iar prețul pentru o călătorie pe una dintre cele două linii expres este de 3,99 lei.


Citește și:

RATB va introduce noi autobuze pe trasee din Ilfov

RATB instalează distribuitoare automate de bilete. Cinci stații vor beneficia de primele aparate

Loading...
Comentarii