Concret, lucrările la planșeu vor începe în 2025, se vor termina cel mai devreme în 2027, iar costurile se ridică la aproximativ 800 de milioane de lei, adică 160 de milioane de euro. Finanţarea este asigurată de Guvern.
„Şantierul propriu-zis îl vom deschide în prima parte a anului 2025 şi vom lucra etapizat, astfel încât traficul rutier să fie cât mai puţin afectat. Pentru siguranţa bucureştenilor, ne-am asumat acest proiect, extrem de dificil, din nevoia de responsabilitate şi de eficienţă pe care oamenii din acest oraş o aşteaptă de la cei care trebuie să ofere comunităţii linişte, normalitate şi un trai decent”, a declarat Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, într-o conferinţă de presă, potrivit news.ro.
Proiectul tehnic vizează înlocuirea structurii de beton actuale, care are o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri. Actuala structură acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa şi a suferit degradări structurale importante, existând riscul să se prăbușească. La finalul lucrărilor, întreaga zonă de suprafaţă din Piaţa Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete și zone pietonale.
Planşeul pe care se află Piaţa Unirii din București a fost construit în timpul regelui Carol al II-lea, în 1935, iar râul Dâmboviţa trece pe sub structura de beton veche de aproape 100 de ani. Inginerii de la Universitatea Tehnică de Construcții au avertizat prin intermediul Libertatea că întreaga zonă riscă să se prăbușească din cauza degradărilor severe.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro