Mergi direct la conținut »
Românii au dat anul trecut 3 miliarde de euro pe electronice și electrocasnice. Smartphone-urile și televizoarele au fost performerele anului
Tehnologie Libertatea > Ştiri > Tehnologie > Românii au dat anul trecut 3 miliarde de euro pe electronice și electrocasnice. Smartphone-urile și televizoarele au fost performerele anului

Românii au dat anul trecut 3 miliarde de euro pe electronice și electrocasnice. Smartphone-urile și televizoarele au fost performerele anului

Românii au dat anul trecut 2,98 miliarde de euro pe bunuri de folosință îndelungată, în creștere cu 14,4% față de 2016, cele mai mari creșteri înregistrându-le sectoarele smartphone-urilor și televizoarelor, potrivit companiei de cercetare GfK. În categoria bunurilor de folosinţă îndelungată intră produse precum aspiratoare, frigidere, maşini de spălat, televizoare, calculatoare, laptopuri, smartphone-uri, tablete, imprimante şi aparate foto.

De Daniel Ionașcu,

Smartphone-urile, campioane la vânzări

Smartphone-urile și produsele telecom reprezintă cea mai mare parte, cu 1,165 miliarde de euro, în urcare cu 29,5% față de anul anterior. Creșterea vine ca urmare a succesului înregistrat de smartphone-urile cu diagonală de peste 5 inchi, la categoriile de preț medii și superioare.

Cine completează podiumul

Sectorul electrocasnicelor mari este a doua valoare, respectiv 597 milioane euro, în urcare cu 3,4% faţă de 2016. Maşinile de spălat vase şi uscătoarele de rufe au înregistrat creşteri de peste 10%.

Electronicele au ocupat podiumul, cu 506 milioane de euro, în urcare cu 9,2% față de 2016. Televizoarele au fost principalul factor de creștere, urmate de produse audio, precum boxele portabile şi cele cu sistem de andocare, boxele şi sistemele audio.

Calculatoare și monitoare

Calculatoarele și celelalte produse IT au înregistrat împreună vânzări totale de 430 de milioane de euro în 2017, în urcare cu 4,5% față de anul precedent.
”Camerele web şi cele de supraveghere au arătat evoluţii importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creşterii sub-segmentului produselor de tip mediabox şi mediastick. Evoluţia pozitivă a monitoarelor a avut o contribuţie importantă la rezultatul general al sectorului de IT”, se arată în raportul GfK.

Dat afară din SRI, fostul general Alexandru Sas a importat, prin firma soției, 2,2 milioane de măști pentru COVID-19 din China, care au ajuns la preț dublu la Unifarm și în spitale
Recomandări

Dat afară din SRI, fostul general Alexandru Sas a importat, prin firma soției, 2,2 milioane de măști pentru COVID-19 din China, care au ajuns la preț dublu la Unifarm și în spitale

 

Electrocasnice mici, imprimante și camere foto

Electrocasnicele mici au înregistrat în 2017 vânzări totale de 226 milioane euro, în urcare cu 17,1%. Aparatele electrice de gătit şi cele de preparare a băuturilor calde au raportat creşteri semnificative, mai arată GfK.

Pe de altă parte, imprimantele au consemnat o scădere de 12,5%, până la 32 de milioane de euro. Echipamentele cu cerneală au avut creşteri de peste 10%.

În fine, cea mai mică valoare o are sectorul camerelor foto, cu doare 26 de milioane de euro. Acestea au consemnat un salt de 1% față de 2016. Camerele digitale au înregistrat o uşoară scădere în ultimele trei luni din 2017.

Cele 3 miliarde de euro calculate de către GfK sunt peste estimarea de 2,8 miliarde de euro făcută de către Iulian Stanciu, directorul general al eMag, cel mai mare retailer online din România, în cadrul unui interviu pentru Libertatea.

Pe lângă retailerii de profil, precum eMag, Flanco sau Altex, vânzările din domeniu se fac atât prin magazinele operatorilor telecom (Orange, Vodafone, Telekom, RCS-RDS), dar și prin intermediul hipermarketurilor, precum Carrefour sau Auchan.

Creșterea vânzărilor din România se reflectă și în rezultatele-record obținute anul trecut de către Flanco, care a obținut cel mai bun an din istoria sa.

Close
Închide
  Close