MENIU CAUTĂ
, de Daniel Ionașcu

Românii au dat iama la cauciucuri și biciclete odată cu sosirea primăverii

Distribuie

Vânzările de cauciucuri și jante au crescut masiv în primele 10 zile de primăvară comparativ cu ultimele 10 zile de iarnă din acest an, în timp ce accesoriile pentru biciclete au consemnat, la rândul lor, creșteri spectaculoase, potrivit datelor furnizate pentru Libertatea de eMag, cel mai mare retailer online din România. 

În intervalul 1-10 martie, vânzările de ghidoane de bicicletă au crescut cu 200% față de perioada 18-28 februarie, același procent înregistrându-l și vânzările de roți ajutătoare.

Lanțurile și casetele de bicicletă au consemnat fiecare o creștere de 125%, fiind urmate de scule de reparații (94%), oglinzi (60%) și pompe (35%).

În cazul cauciucurilor, eMag a raportat o creștere de 42% a numărului de comenzi și de 49% a vânzărilor totale, în vreme ce în cazul jantelor, creșterea a fost de 51% la comenzi și de 83% la vânzări.

Creșterea este explicabilă în contextul în care în perioada sezonului rece românii trebuie să folosească anvelope de iarnă. Este vorba de intervalul 1 noiembrie – 31 martie.

Creștere și la asigurări

Tot legat de sectorul auto, în primele zece zile de primăvară, vânzările de asigurări auto obligatorii (RCA) au crescut cu 5% față de ultimele 10 de iarnă.

Asigurările de călătorie au înregistrat la rândul lor o creștere de 3%.

Încălțăminte și îmbrăcăminte

Odată cu venirea primăverii, românii și-au schimbat și garderoba. Vânzările de pantofi tip balerini au crescut cu 41%, în timp ce pantofii tip ”mocasini” de bărbați au consemnat un plus de 30%, iar cei de damă de 15%.

La hainele pentru bebeluși, numărul de comenzi a crescut cu 33%, iar valoarea medie pe comandă, cu încă 19%.

Încălțămintea pentru copii a înregistrat un plus de 10% la numărul de comenzi și de 29% la valoarea medie pe comandă, potrivit datelor eMag.

Telefoane și scutece

La nivel general, telefoanele mobile au consemnat cea mai mare valoare a vânzărilor în primele două săptămâni din martie comparativ cu ultimele două din februarie. Acestea sunt urmate în top de electrocasnicele mari, televizoare și laptopuri.

În funcție de cantitate, scutecele sunt cele mai căutate produse online. Acestea sunt urmate de categoria mâncare și produse de bază, accesorii de mobilă, băuturi și tutun.

eMag este cel mai mare retailer online din România și are vânzări anuale de aproximativ un miliard de euro. Compania s-a extins și în Bulgaria, Polonia și Ungaria. În România, eMag mai deține și Fashion Days, dar și compania de logistică Sameday Courier.

Citește mai multe despre anvelope, biciclete și eMAG pe Libertatea.

Comentarii